دستکم ۲۸ تجمع اعتراضی برگزار شد

سه شنبه، گروهی از فرهنگیان بازنشسته در تهران، جمعی از بازنشستگان کشوری و لشکری در کرمانشاه، جمعی از ساکنین روستای کوته در شهرستان تفتان، شماری از کارکنان شرکت فلات قاره ایران در مناطق سیری، ایلام و خارک، گروهی از کارکنان شرکت پالایش گاز فجر جم، تعدادی از کارکنان پتروشیمی ماهشهر، جمعی از کارکنان شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب در اهواز، گروهی از کارکنان سکوی عملیاتی نصر در منطقه سیری، عده ای از کارگران شرکت نفت گچساران، جمعی از کارگران سکوهای ۴۰ گانه شرکت نفت و گاز پارس و پالایشگاه‌های سوم، ششم، هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی، شماری از کارگران پالایشگاه گاز پارسیان واقع در شهرستان مهر استان فارس، تعدادی از کارگران پیمانکاری پارس جنوبی، شماری از خانواده های زندانیان محکوم به اعدام در تهران، جمعی از کارگران شهرداری آبدانان با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. همچنین روز گذشته جمعی از کارگران شرکت نفت فلات قاره ایران و سکوی گازی سلمان در منطقه لاوان تجمع کردند. طی سه روز گذشته، کارگران سیستم های صنعتی در تاکستان دست تجمع زده بودند.

کارگران معترض خواستار حذف کسورات حقوق، اصلاح کف حقوق، ترمیم دریافتی کارکنان عملیاتی نفت، حفظ استقلال و تمامیت صندوق نفت، بازگرداندن مالیات‌های دریافتیِ اضافه و اجرای کامل ماده ۱۰ قانون نفت شدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان کشوری و لشکری در کرمانشاه
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز سه شنبه یکم آبان ۱۴۰۳، جمعی از بازنشستگان کشوری و لشکری در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری در کرمانشاه دست به تجمع اعتراضی زدند.

این شهروندان خواستار افزایش حقوق بازنشستگان معادل خط فقر و تأمین نیازهای اساسی زندگی هستند. همچنین، ارائه درمان رایگان، بهبود خدمات رفاهی، تسهیلات بانکی مناسب و تخصیص اعتبار برای متناسب‌سازی حقوق‌ها از مهم‌ترین مطالبات بازنشستگان است.

تجمع اعتراضی فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۰ در تهران
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، روز جاری، گروهی از فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۰، در مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه در تهران دست به تجمع زدند.

تجمع این شهروندان، در اعتراض به اجرا نشدن کامل رتبه بندی و همسان سازی و پایمال شدن حقوق خود صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت نفت فلات‌قاره
به گزارش هرانا، امروز سه شنبه، جمعی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران در مناطق سیری، ایلام و خارک دست به تجمع زدند.

“اصلاح کف‌ حقوق برای کارکنان جدید، حذف محدودیت حق‌ سنوات بازنشستگی و پرداخت کامل سنوات، اجرای کامل ماده ۱۰، پرداخت بک-پی ماده ۱۰، عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی و عدم دست‌ درازی به صندوق بازنشستگی نفت”‌ از جمله مطالبات این کارگران به شمار می آید.

تجمع خانواده های زندانیان محکوم به اعدام در تهران
به گزارش هرانا، روز جاری جمعی از خانواده های زندانیان محکوم به اعدام، در مقابل ساختمان مجلس در تهران، دست به تجمع اعتراضی زدند.

این شهروندان خواهان توقف اجرای حکم اعدام عزیزانشان و الغای مجازات اعدام هستند.

تجمع اعتراضی کارگران پیمانکاری پارس جنوبی
به گزارش ایلنا، روز جاری شماری از کارگران پیمانکاری پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بازگشت به کار حجت رضایی، نماینده اخراجی کارگران، اجرای توافقات قبلی در زمینه مرخصی استحقاقی و پرداخت حق کمپ، اجرای صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل برای همه کارگران پیمانکاری، تغییر شرایط تردد و دستمزد رانندگان استیجاری و اجرای طرح طبقه‌بندی برای رانندگان غیرمالک و اجرای بدون تبعیض ۱۴ روز کار ۱۴ روز استراحت برای کارگران اداری و پشتیبانی، از مهم‌ترین مطالبات این کارگران است.

در این گزارش آمده است: با وجود وعده‌ های بسیار در جهت حل مشکلات این کارگران طی سالهای گذشته، هنوز خواسته‌ های آنها محقق نشده است.

از سوی دیگر اتحادیه آزاد کارگران ایران گزارش داد که روز جاری کارگران شاغل در سکوهای چهل گانه شرکت نفت و گاز پارس، پالایشگاه های سوم، ششم، هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم پارس جنوبی و پالایشگاه گاز پارسیان واقع در شهرستان مهر استان فارس، در اعتراض به عدم تحقق مطالبات خود دست به تجمع زدند.

تجمع اعتراضی کارگران خدمات شهری آبدانان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شماری از کارگران خدمات شهری در مقابل ساختمان شهرداری شهرستان آبدانان دست به تجمع اعتراضی زدند.

این کارگران نسبت به پرداخت نشدن حقوق و بیمه و همچنین جابجایی نیروها اعتراض دارند.

تجمع اعتراضی کارگران شرکت نفت فلات قاره ایران و سکوی گازی سلمان در لاوان
به گزارش هرانا، روز دوشنبه ۳۰ مهرماه، شماری از کارگران شاغل در شرکت نفت فلات قاره ایران و گروهی از کارکنان سکوی گازی سلمان در منطقه عملیاتی لاوان دست به تجمع زدند.

اهم مطالبات این کارگران شامل حذف کسورات حقوق، پرداخت کامل سنوات بازنشستگی، پرداخت بک پی مفاد ماده۱۰، بازگشت مالیاتهای اضافی کسر شده، اجرای کامل مفاد ماده۱۰ اعلام شده است.

تجمع اعتراضی کارگران سیستم های صنعتی در تاکستان
به گزارش ایلنا، شماری از کارگران سیستم های صنعتی در تاکستان، در روزهای ۲۸، ۲۹ و ۳۰ مهر ۱۴۰۳، در محل کار خود دست به تجمع اعتراضی زدند.

این کارگران که تعدادشان به حدود ۶۰ نفر می‌رسد، نسبت به عدم دریافت سه ماهه حقوق و مزایا و شش ماه تاخیر در بیمه اعتراض داشته اند.

بر اساس این گزاش این کارگران امروز سه شنبه ۱ آبان ماه، با اعتماد به وعده تامین منابع مالی کارفرما که دست‌کم تا ۱۵ روز آینده طول می‌کشد، به اجتماع صنفی خود پایان دادند و به ادامه کار بازگشتند.

تجمع اعتراضی شهروندان در شهرستان تفتان
به گزارش حال وش، امروز سه شنبه یکم آبان ۱۴۰۳، جمعی از ساکنین روستای کوته در شهرستان تفتان در اعتراض به استخراج طلا در این منطقه و خسارات محیط زیستی ناشی از این اقدام، دست به تجمع اعتراضی زدند و خواستار پاسخگویی و رسیدگی مسئولان مربوطه شدند.

در این گزارش آمده است، شرکت معدن طلای تفتان که مدت زیادی است که در این منطقه فعالیت دارد، عوامل این شرکت بدون توجه به نگرانی مردم همچنان در حال قطع درختان منطقه هستند که این موضوع باعث اعتراضات مردمی طی چند نوبت شده است.

این شهروندان پیشتر نیز در اعتراض به مشکلات ذکر شده، تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۳ اکتبر ۲۰۲۴