محرومیت کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان ایران به خاطر شادی بعد از گل در لیگ قهرمانان آسیا

زهرا قنبری ستاره تیم فوتبال خاتون بم که حدود دو هفته قبل با گل سرنوشت‌ساز خود در لیگ قهرمانان آسیا توانسته بود مجوز صعود تیمش به مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات را بگیرد به خاطر شادی همان گل با دردسر رو به رو شده است.

بازیکن شماره ۹ و ستاره باتجربه در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان زنان آسیا توانسته بود در آخرین لحظات مسابقه گل پیروزی تیمش را وارد دروازه کالج اسکالرز تایلند نماید. پس از آن گل و در شادی بعد از گل، مقنعه این بازیکن از سرش افتاد و ظاهرا همین مسئله او را از ادامه بازی برای تیم محبوبش محروم کرده است.

پس از آن و در بازگشت تیم فوتبال خاتون بم، در نخستین بازی فصل در رقابت‌های لیگ برتر زنان قنبری در جمع شاگردان مرضیه جعفری حضور نداشت. این در حالی است که او یکی از بازیکنان تاثیرگذار این تیم است.

پایگاه خبری فوتبال ۳۶۰ متعلق به عادل فردوسی‌پور خبر داده قنبری بدون اینکه مصدومیتی داشته باشد از ترکیب این تیم مقابل تام اصفهان کنار گذاشته شد. بر اساس این گزارش کارت بازی کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان ایران برای رقابت‌های این فصل لیگ برتر فوتبال زنان ایران صادر شده اما فوتبال ۳۶۰ خبر داده که بررسی‌ها نشان می‌دهد او برای حضور در ترکیب تیمش با مانعی رو به رو شده است. این مانع «مرتبط با اتفاقات خاتون بم در لیگ قهرمانان آسیا» بوده است.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که قنبری برترین گلزن تاریخ فوتبال باشگاهی و ملی زنان در ایران را در اختیار دارد و در فصل گذشته هم به عنوان خانم گلی رقابت‌های لیگ برتر ایران دست یافته بود.

زنان در فوتبال ایران مجبورند با حجاب اجباری به میدان بروند و لباس‌های آستین بلند و جوراب‌های بلند به تن داشته باشند. ضمن اینکه بازیکنان زن فوتبال ایران مجبورند موهای خود را به طور کامل بپوشانند تا از سوی مقام‌های مسئول اجازه حضور در میادین ورزشی را پیدا کنند.

بعد از به ثمر رسیدن گل قنبری در مقابل نماینده تایلند و پایین افتادن غیر ارادی مقنعه این فوتبالیست باشگاه خاتون بم در بیانیه‌ای بابت «اتفاق رخ داده در شادی بعد از گل زهرا قنبری» عذرخواهی کرد.

هنوز مشخص نیست که وضعیت این گلزن قهار فوتبال زنان چه خواهد شد و در چه زمانی بار دیگر مجوز بازگشت به مستطیل سبز را پیدا خواهد کرد اما محروم شدن او در شرایطی که باعث شده تیمش برای نخستین بار به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یابد انتقادات زیادی را در خصوص محدودیت‌ها علیه زنان و به ویژه ورزشکاران زن در ایران به همراه داشته است.

فوتبال ۳۶۰ ابراز امیدواری کرده که کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان ایران بتواند سریع‌تر به میداین بازگردد و کار خود را در هفدمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان پی بگیرد.

برگرفته ای از سایت یورونیوز (اتحادیه اروپا) به زبان فارسی، ۲۷ اکتبر ۲۰۲۴