فیلم انیمیشن ایرانی در فهرست مقدماتی جوایز اسکار قرار گرفت

یک فیلم انیمیشن ایرانی به نام “آخرین داستان”، به فهرست مقدماتی ۳۲ فیلم انیمیشن آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار راه یافت، ولی مدیر روزنامه کیهانِ تهران در اعتراض به آن نوشت : چرا شخصیت های زن این انیمیشن کاملا بی‌حجاب بوده و روابط آزادی در میان آنها و مردان نشان داده می‌شود؟

به گزارش نشریه هالیوود ریپورتر، اولین انیمیشن بلند سینمایی ایرانی با نام “آخرین داستان”، به کارگردانی اشکان رهگذر که برگرفته از روایت “ضحاک” در شاهنامه ابوالقاسم فردوسی است و تاکنون موفق به دریافت چندین جایزه بین المللی شده است. به فهرست مقدماتی ۳۲ فیلم انیمیشن آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار راه یافت .که در صورت راه‌یابی به مرحله نهایی، امسال برای دریافت جایزه اسکار رقابت خواهد کرد.

اشکان رهگذر، کارگردان این انیمیشن پیشتر اعلام کرده بود که این انیمیشن بدون پشتوانه به اسکار ۲۰۲۰ راه یافت. به گفته او صنعت انیمیشن ایران دچار سوءمدیریت است و بودجه آن در جای مناسب هزینه نمی‌شود.

درحکومت از چهره ها و کاراکترهای انیمیشنی بدون روسری زنان انتقاد می شود  و آن را خلاف اخلاق و عرف اسلامی می داند یک نهاد دولتی حکومت ایران به مدیران خود در کل کشور، با انتشار ابلاغیه ای تاکید کرده است که در حوزه عفاف و حجاب، باید تفکیک اتاق کار مردان و زنان و استفاده نکردن از منشی خانم برای آقایان و بالعکس کاملا رعایت شود.

منبع: سایت رادیو پیام اسرائیل