واکنش مردم به وعده رییس جمهور لبنان برای تشکیل یک دولت تکنوکرات

لبنان، در سه هفته گذشته، صحنه اعتراضات گسترده مردم علیه فساد و مشکلات اقتصادی و اجتماعی بود. اکنون میشل عون، رئیس جمهور لبنان، اذعان می‌کند که با وجود تلاش برای اجراء اقدامات و إصلاحات اقتصادی، نتایج مطلوب و مورد انتظار حاصل نشده است.

میشل عون، جوانان معترض لبنان را خطاب قرار داد و گفت: به شما می‌گویم که توانستید صدای‌تان را که خواهان دولت مورد اعتماد است به گوش دولت‌مردان برسانید.

به محض به پایان رسیدن سخنان میشل عون، لبنانی‌های معترض با تجمع در مرکز شهر بیروت شعار “همه یعنی همه” و “مردم خواستار سرنگونی رژیم” را سر دادند.

بانک‌های لبنان، پس از دو هفته تعطیلی، بدلیل اعتراضات گسترده، فعالیت خود را از صبح جمعه اول نوامبر/۱۰ آبان، از سر گرفتند. میشل عون، رییس‌جمهوری لبنان، شامگاه پنج‌شنبه وعده داد تا هر چه سریعتر دولت تکنوکرات لبنان تشکیل شود. سعد حریری، دو روز پیش، در پاسخ به اعتراضات گسترده در لبنان از مقام نخست‌وزیری کناره‌گیری کرد.

در پی بازگشایی بانک‌های لبنان، که حدود دو هفته بدلیل اعتراضات گسترده در این کشور تعطیل بودند، برخی گزارش‌ها هم حاکی از آن است که آرامش هم به لبنان بازگشته و بویژه در شهر طرابلس وضعیت عادی برقرار شده است.

منبع سایت رادیو بین‌المللی فرانسه (آر اف آی)