پیامد مدیریت جهادی سپاه

آق‌قلا منطقه‌ای جلگه‌ای و هموار در هجده کیلومتری شمال شهرستان گرگان است که رود گرگان در میانه‌ی آن از خاور به باختر در جریان است و به دریای مازندران می‌ریزد. به دلیل بارندگی خوب و خاک حاصلخیز جلگه‌ای، کشاورزی دیم نخستین روش کار و درآمد در این شهر است.
هموار بودن و شیب کم جلگه آق‌قلا ، رود گرگان را پر از پیچ و خم نموده است که از نماهای ماهواره‌ای هم به خوبی دیده می‌شود. همین همواری موجب می‌شود که هنگام بارندگی جویبارها به سختی به طرف رودخانه راه پیدا کنند و حوزچه های کوچکی پدیدار می‌شوند که در سراسر جلگه پخش هستند. همین پدیده کشاورزی دیم را در آق‌قلا فراهم می‌کند.

از چندین سال پیش که پروژه‌ی راه‌آهن آسیایی به راه افتاد، قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران آن را در دست گرفت. به گزارش سپاه نیوز، برای ساخت ۱۲۰ کیلومتر راه آهن تا سال ۱۳۹۳ از گرگان به خط اینچه‌برون، صد و سی میلیارد تومان هزینه شده بود.


عبداللهی با اشاره به راه اندازی خط ترانزیتی گرگان- اینچه برون توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: اجرای این پروژه اولین رکورد در کشور بود 
مافیای بزرگ قرارگاه سازندگی سپاه

جاده و خط راه‌آهن جریان آب را بند آوردند

در بارندگی‌های بهاری که در چند روز گذشته در دامنه‌های خاوری البرز پیش آمد، حوضچه‌های آبی در جلگه‌ی آق‌قلا پدیدار شد که با جویبارهایی که از دامنه‌ها سرازیر می‌شدند راه به سوی دریای مازندران بردند. اما این جویبارها پس از گذشتن از شهر آق‌قلا به دو سد خاکی که جاده آسیایی و نیز راه‌آهن گرگان-اینچه‌برون که با برنامه سپاه بر روی آن‌ها ساخته شده بود برخورد کردند، طبیعی است که آب فراوانی در پشت آن انباشته گشت.

راه برون ریزی آب از جلگه آق قلا

همان‌گونه که در نمای ماهواره‌ای پیدا است جاده‌ی گرگان اینچه برون و نیز راه آهن به جای اینکه از بخش شرقی شهر کشیده شوند، در بخش غربی شهر دیده می‌شوند و اینگونه خاکریز این جاده و راه آهن مانند یک سدی خاکی از پخش شدن آب در جلگه جلوگیری کرده و موجب آب گرفتگی در شهر آق قلا شده بود.


ترکاندن راه‌آهن برای گشودن آبراهه در آق قلا


کار به جایی رسید که مدیران جهادی بخشی‌هایی از خط راه آهن را ترکاندند و همچنین آب‌راه‌هایی برای بیرون رفتن آب از جلگه آق‌قلا با خراب کردن بخش‌هایی از جاده و راه‌آهن انجام دادند. دور از پندار نیست که پس از فروکش کردن آب، مهندسین نابغه‌ی سپاه پاسداران این جاده و خط آهن را مانند پیش دوباره بسازند.
در ایران زیر حکومت اسلامی باید شاخه‌ای در مدیریت بحران پدید آورد برای مهار خرابی ناشی از مدیریت جهادی و انقلابی. اگرچه از آنجایی که مدیریت بحران نیز خودش به شیوه‌ی جهاد اسلامی انجام می‌شود باز هم باید برای پیامدهای مرگبار آن نیز باید چاره‌ای اندیشید.
این است مدیریت جهادی و انقلابی قرارگاه سازندگی خرکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.

گزارش از خبرگاه
خبرگزاری حزب سکولار دموکرات ایرانیان

لوگوی لوتوس حزب سکولار دموکرات ایرانیان
حزب سکولار دموکرات ایرانیان