شامگاه یکشنبه مواضع دولت سوریه و مواضع رژیم ایران در اطراف دمشق هدف قرار گرفتند

رسانه های دولتی سوریه میگویند پدافند هوایی این کشور به موشکهایی که از سوی اسرائیل به نقاطی در اطراف دمشق شلیک شده، واکنش نشان داده است. سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه میگوید مواضع ایرانی ـ سوری هدف قرار گرفته اند.

خبرگزاریهای رویترز و اسوشیتدپرس به نقل از رسانه های دولت مرکزی سوریه گزارش داده اند که پدافند هوایی شامگاه یکشنبه اول دی ماه به حملات هوایی واکنش نشان داده است.

با این حال خبرگزاری و رادیو تلویزیون دولتی سوریه در گزارشهای اولیه جزئیات چندانی ارائه نکردند، حال آنکه ساکنان دمشق به خبرگزاریهای بین المللی گفته اند اطراف پایتخت صدای انفجار شنیده اند. ارتش سوریه اندکی بعد گفت «یکی از موشکها را در اطراف دمشق سرنگون کرده است».

رویترز به نقل از یک منبع خبری در میان متحدان منطقه ای دولت «بشار اسد» گفته چهار موشک کروز از فراز آسمان لبنان به سوی سوریه شلیک شده اند. مقامهای اسرائیل هنوز واکنشی به گزارشها نشان نداده اند و در پاسخ به پرسشهای برخی شبکه های خبری، گفته اند از اظهار نظر در مورد گزارشهای خارجی خودداری میکنند.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، میگوید «مواضع دولت سوریه و مواضع مربوط به رژیم ایران» هدف قرار گرفته اند. این نهاد نیز هنوز جزئیات بیشتری برای انتشار در اختیار ندارد.

منبع: سایت میدل ایست نیوز، ۲۰۱۹-۱۲-۲۳