بازداشت ۴ شهروند در کرمانشاه تحت عنوان «دعوت کنندگان به تجمعات اعتراضی»

چهار شهروند به دلیل آنچه «دعوت به تجمعات اعتراضی در استان کرمانشاه» خوانده شده است توسط مامورین اطلاعات سپاه بازداشت شدند. به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از مرصادنیوز، امروز پنج‌شنبه ۱۲ تیرماه، چهار شهروند در استان کرمانشاه بازداشت شدند.

در این گزارش دلیل بازداشت این افراد «دعوت به تجمعات اعتراضی در این استان» و فعالیت در فضای مجازی و ارتباط با شبکه های خارجی نیز از جمله اتهامات این افراد عنوان شده است.

بر اساس این گزارش بازاشت این شهروندان توسط ماموران اطلاعات سپاه و همکاری دستگاه قضا صورت گرفته است. در این گزارش به هویت و وضعیت کنونی این شهروندان اشاره ای نشده است.

همچنین خبرگزاری رکنا نیز روز چهارشنبه ۱۱ تیرماه، بدون اشاره به جزییات خبر، از برخورد ماموران اطلاعات سپاه در عملیاتی دیگر با گروهی که آن را «شبکه انحرافات دینی، که اقدام به ترویج مسائل فرقه ای و انحرافی» می‌کرده است خبر داد.

خبرگزاری هرانا روز جاری از بازداشت رضا رمضانی توسط نیروهای اطلاعات سپاه، در منزل شخصی خود در شهرستان اسلام آباد غرب خبر داده بود. یک منبع نزدیک به خانواده آقای رمضانی در خصوص بازداشت وی به هرانا گفت: «آقای رمضانی شب سه‌شنبه توسط نیروهای اطلاعات سپاه در منزل خود بازداشت شد. ماموران در زمان بازداشت دلیل بازداشت و اتهام وی را توهین به مقدسات عنوان کرده‌اند.

روز گذشته دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسلام آباد غرب از بازداشت یک شهروند که وی را “سرشبکه اصلی جریان ضد دین مقدس اسلام و فرقه انحرافات دینی مذهبی” خوانده است توسط ماموران اطلاعات سپاه خبر داد.

منبع: سایت هرانا، ۲ ژوئیه ۲۰۲۰