حسین فریدون به “فساد مالی” و “دخالت در برخی عزل‌ونصب‌ها” محکوم شد

سرپرست مجتمع قضایی کارکنان دولت، صبح روز شنبه ۱۴ اردیبهشت (۴ ماه مه) در جمع خبرنگاران در تهران از صدور حکم حبس برای حسین فریدون، برادر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران خبر داد.

وی گفت: «این فرد در حکم دادگاه در ارتباط با برخی اتهامات تبرئه و در ارتباط با بخش دیگری از اتهامات، به حبس محکوم شده که با توجه به قطعی نبودن حکم صادره از بیان جزئیات معذورم.»

حسین فریدون علاوه بر نسبت برادری با حسن روحانی رئیس جمهور، مشاور و دستیار ویژه او نیز بود. در آخرین دور مذاکرات هسته‌ای که توافق‌نامه موسوم به برجام منتهی شد، حسین فریدون نیز به عنوان عضوی از تیم ایران، در تمام مذاکرات حضور داشت.

در آستانه انتخابات ۱۳۹۶ ریاست‌جمهوری، ابراهیم رئیسی و محمدرضا قالیباف، دو رقیب حسن روحانی در این انتخابات، حسین فریدون را به فساد مالی متهم کردند. ابراهیم رئیسی در یکی از مناظره‌های تلویزیونی حسن روحانی را متهم کرد که مانع رسیدگی به جرايم برادرش شده است.

رئیسی در مناظره مزبور گفت: «این مسئله فساد نزدیکان شما را معاون اول قوه قضاییه و دادستان کل کشور در دفترتان صحبت کردند و مدارک و اسناد کامل به شما دادند که نزدیکترین فرد به شما دچار مشکلات میلیونی هستند.»

نقل از دویچه وله