گردهمایی هنرمندان تئاتر در مقابل مجلس: به مشکلات معیشتی ما توجه کنید

گروهی از هنرمندان تئاتر ایران روز یکشنبه مقابل مجلس شورای اسلامی گرد آمدند و خواسته‌های خود را در بیانیه‌ای به آگاهی نمایندگان مجلس رساندند.

به گزارش ایسنا، در این تجمع که صبح روز یکشنبه ماه برگزار شد، اعضای هیات مدیره مرکزی خانه تئاتر و نمایندگان هیات مدیره انجمن‌های گوناگون این تشکل حضور داشتند.

ایرج راد، رئیس هیات مدیره خانه تئاتر، گفت: «به دلیل شرایط بحرانی کرونا و نیز آلودگی هوای تهران، تنها نمایندگانی از هیات مدیره‌های انجمن‌های مختلف خانه تئاتر در این تجمع حضور داشتند و از دیگر اعضا نخواستیم که در این گردهمایی شرکت کنند.»

بر اساس گزارش ایسنا، این تجمع در سکوت برگزار شد و فقط ایرج راد و شهرام گیل آبادی ، مدیر عامل خانه تئاتر توضیح کوتاهی در باره این گردهمایی دادند.

در بخشی از بیانیه هنرمندان تئاتر خطاب به نمایندگان مجلس، «توجه به معیشتِ خانواده‌ی تئاتر، در سراسرِ ایران، بودجه مکفی برای رفعِ خسارت‌های ناشی از شیوعِ ویروسِ کرونا، و تعیین مستمری برای سرپرستِ خانوارهای کم‌بضاعت، و پرداخت اجاره‌های معوقه‌ی مسکنِ آنان» خواسته شده‌است.

بیانیه در پایان می‌گوید: «کشوری که تئاتری پویا ندارد، فرهنگ در آن رو به زوال و سقوط است. اکنون که دولت تدبیر و امید، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت هنری و مرکز هنرهای نمایشی برای برون‌رفت از این بحران تلاشی نمی‌کنند یا توان لازم برای برون‌رفت از این مشکلات را ندارند، زمانِ آزمونِ بزرگِ شمایان فرا رسیده است. ثابت کنید که دغدغه‌ی ایرانی آباد و متعلق به همه‌ی ایرانیان در وجودِ شما هست.»

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت به زبان فارسی، ۴ ژانویه ۲۰۲۱