مشاور امنیت ملی آمریکا: باید به سرعت با ایران به توافق برسیم

به گفته جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا احیای توافق هسته‌ای با ایران “اولویت فوری” دارد. او گفت، آمریکا مصمم است “از بزرگترین بحران هسته‌ای جلوگیری کند، زیرا ایران به ساخت سلاح اتمی بسیار نزدیک شده است”.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن، گفته است که رسیدگی سریع به توافق هسته‌ای بین‌المللی با ایران (برجام) برای ایالات متحده فوریت دارد.

سالیوان که شامگاه جمعه ۱۰ بهمن (۲۹ ژانویه) در کنفرانسی ویدیویی که از موسسه صلح واشنگتن برگزار شده بود، سخن می‌گفت، این بار برای احیای برجام هیچ شرطی قائل نشد.

این در حالی است که دولت آمریکا در روزهای اخیر پیوسته تأکید کرده است، پیش از پیوستن ایالات متحده به برجام، نخست جمهوری اسلامی باید به تعهدات هسته‌ای خود عمل کند.

سالیوان تصریح کرد، جمهوری اسلامی از زمانی که ترامپ از توافق آمریکا را از توافق برجام خارج کرد، “به ساخت بمب هسته‌ای نزدیک‌تر شده است”.

چرا رابرت مالی گزینه خوبی در دولت بایدن برای مسایل ایران نیست

بنا بر اظهارات او، “رفتارهای بی‌ثبات‌کننده ایران در خاورمیانه نگران‌کننده است، اما در حال حاضر برای ایالات متحده جلوگیری از تشدید بحران هسته‌ای اولویت تام دارد”.

مشاور امنیت ملی بایدن: بازگشت به برجام عملی است

مشاور امنیت ملی جو بایدن گفت که توانایی‌های موشکی جمهوری اسلامی نیز رشد چشمگیری داشته و آمریکا قصد دارد ضمن احیای توافق هسته‌ای، برنامه موشکی ایران را نیز تحت نظارت در آورد.

دویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید

به گفته سالیوان سیاست دولت جدید آمریکا در قبال برجام با آنچه در دولت دونالد ترامپ انجام گرفت، یکسره متفاوت است.

برگرفته ای از سایت صدای آلمان (دویچه وله) به زبان فارسی، ۳۰ ژانویه ۲۰۲۱