«جلوگیری» از فعالیت موسسه معلولین باور سبز به بهانه «سیاه‌نمایی»

وزارت کشور ایران از فعالیت‌ «موسسه خیریه‌ معلولین باور سبز» به بهانه «سیاه‌نمایی خودداری کرد».

مرتضی عبدی، مدیر این موسسه، روز جمعه، ۱۵ اسفند، در ویدئویی در توئیتر از توقف فعالیت این موسسه خبر داد.

در توئیتی که در صفحه «کمپین معلولان» منتشر شده آمده است که وزارت کشور از فعالیت‌ این خیریه‌ به بهانه «سیاه‌نمایی» از طریق «رسانه‌ای نمودن فعالیت‌هایش» و «بدون اخطار قبلی» جلوگیری کرده است.

در این توییت همچنین آمده است که «پس از این اتفاق مدیران موسسه حاضر به دادن تعهدی مبنی بر رسانه‌ای نکردن فعالیت‌هایشان شدند.»

در روزهای گذشته موسسه خیریه «جمعیت امام علی» در تهران هم با شکایت وزارت کشور در دادگاه بدوی حکم به انحلال گرفت.

این بنیاد خیریه در سال‌های اخیر همواره از سوی برخی رسانه‌های نزدیک به سپاه به فعالیت علیه نظام در پوشش کمک به نیازمندان متهم می‌شد، اتهامی که این نهاد و شمار قابل‌توجهی از فعالان مدنی آن را رد می‌کنند.

مسئولان موسسه باور سبز پیشتر اعلام کرده بودند که اطلاع‌رسانی درباره فعالیت‌های این مجموعه به منظور کسب حمایت‌های مردمی انجام می‌شود.

مؤسسه خیریه «باور سبز» با هدف ارائه خدمات به معلولان با همکاری تعدادی از معلولان مهاجر افغانستانی در سال ۹۲ در مشهد تاسیس شد و تاکنون به حدود ۸۰۰ فرد دارای معلولیت به صورت رایگان خدمات‌رسانی کرده است.

به گفته مسئولان این خیریه، این مجموعه تنها با اتکا به حمایت‌ مردم خدمات آموزشی، ورزشی، مددکاری، فیزیوتراپی و اشتغال را به افراد دارای معلولیت بدون تبعیض ملیتی ارائه می‌کرد.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۶ مارس ۲۰۲۱