رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال به «پولشویی» متهم شد

اسماعیل خلیل زاده، رئيس هیات مدیره باشگاه فوتبال استقلال، به اتهام «پولشویی و اخلال در نظام تولید تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است».

خبرگزاری مهر در گزارشی که روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت منتشر کرد، اتهامات طرح شده علیه آقای خلیل‌زاده را مرتبط با پرونده شرکت ابریشم گیلان دانسته است.

بر اساس این گزارش، آقای خلیل‌زاده در دادسرا «تفهیم اتهام» شده ولی به علت این‌که به کرونا مبتلا شد، «با صدور قرار وثیقه سنگین و تودیع آن، آزاد است».

در روزهای گذشته،‌ خبرهایی درباره بازداشت رئيس هیات مدیره باشگاه استقلال منتشر شده بود ولی روز گذشته روابط عمومی این باشگاه خبر بازداشت را تکذیب و اعلام کرد که اسماعیل خلیل زاده از روز ۱۳ اردیبهشت به محل کار خود در باشگاه استقلال باز می‌گردد.

شرکت ابریشم گیلان که در زمینه تولید نخ ابریشم فعالیت دارد، سابقه ۳۸ ساله دارد و سال ۸۰ به بخش خصوصی واگذار شد. آقای خلیل‌زاده از سال ۸۳ به عنوان رئیس هیات مدیره این شرکت در حال فعالیت است.

مقام‌های قضایی پیش از این اعلام کرده‌‌اند که برخی اراضی به صورت غیرقانونی به این شرکت واگذار شده و مالکان فعلی شرکت «اهلیت فنی و تخصصی و مالی» ندارند.

قوه قضائیه فروردین امسال اعلام کرد که قرارداد واگذاری این شرکت را فسخ کرده است.

این شرکت در حال حاضر با حکم دادگاه به «موسسه مالی اعتباری مولی الموحدین» واگذار شده و این موسسه موظف شده است که در شش ماه آینده اقدام به راه‌اندازی سه واحد تعطیل شده ابریشم گیلان کند.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۴ مه ۲۰۲۱