سیل در ترکیه ۳۸ کشته و بیش از ۳۰۰ مفقود به جا گذاشت

در پی وقوع سیل در سواحل ترکیه، تاکنون دست‌کم ۳۸ نفر کشته و ۳۰۰ نفر مفقود شده‌اند.

سیل اخیر ترکیه که از روز چهارشنبه، ۲۰ مرداد، در استان‌های بارتان، کاستامونو، سینوپ و سامسون واقع در ساحل دریای سیاه رخ داده، موجب شده که تاکنون بیش از ۱۷۰۰ نفر مجبور به تخلیه این مناطق شوند.

بنا به گزارش خبرگزاری‌ها، در پی باران‌های سیل‌آسا در این مناطق در روزهای گذشته، ارتفاع آب در برخی نقاط برای مدت کوتاهی به چهار متر افزایش یافته است و سپس در منطقه‌ای به وسعت بیش از ۲۴۰ کیلومتر گسترش یافته است.

در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده پل‌ها در مسیر سیل شکسته شده و جاده‌ها در برخی مناطق فروریخته است.

مقامات ترکیه اعلام کرده‌اند که در روز جمعه، برق حدود ۲۰۰ روستا در مناطق سیل‌زده قطع بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان روز جمعه، ۲۲ مرداد، در مراسم خاکسپاری اولین قربانیان گفت: «ما نمی‌توانیم شهروندانی را که از دست داده‌ایم برگردانیم، اما دولت برای جبران خسارت کسانی که عزیزان خود را از دست داده اند تلاش می‌کند.»

با وجود این وعده، بسیاری از ساکنان شهرهای سیل‌زده به دلیل عدم هشدار به‌موقع درباره طوفان و باران‌های سیل‌آسا از مقامات محلی خشمگین هستند.

ویرانی در مناطق شمالی ترکیه در حالی رخ داده که این کشور در حال رسیدگی به پیامدهای آتش‌سوزی گسترده اخیر در مناطق جنگلی این کشور است.

در پی این آتش‌سوزی‌ها هشت نفر کشته و بخش وسیعی از مناطق جنگلی در امتداد سواحل توریستی و دیدنی در جنوب این کشور نابود شدند.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۱۴ اگوست ۲۰۲۱