زمین‌لرزه‌ شهر چلگرد از توابع شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری را لرزاند.

بامداد ۱۲ مهر ماه زمین‌لرزه‌ای در شهر چلگرد استان چهارمحال بختیاری رخ داد که چند مصدوم و مقداری خسارت برجا گذاشت. به گفته مقام‌های محلی این زلزله تلفات جانی نداشته اما برخی خانه‌های روستایی و شهری آسیب دیده‌اند.

بنابر گزارش‌ها بامداد دوشنبه ۱۲ مهر (چهارم اکتبر) زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۷/ ۵ ریشتر شهر چلگرد از توابع شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری را لرزاند.

کانون این زمین‌لرزه در مرز دو استان چهارمحال بختیاری و خوزستان بوده و در شهرهای چلگرد، قلعه خواجه، ایذه و شهرکرد نیز احساس شده است.

خبرگزاری ایسنا از قول مرتضی زمانپور، فرماندار شهرستان کوهرنگ گزارش داد: «تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است، اما به منازل روستایی و شهری خسارت وارد شده که تیم‌های ارزیاب جهت بررسی وضعیت به منطقه اعزام شده‌اند.»

خسرو کیانی، مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری هم تائید کرده که تاکنون خسارت جانی در ارتباط با این زمین‌لرزه گزارش نشده است.

کانون زمین‌لرزه در منطقه‌ای با ۱۰ هزار نفر جمعیت

کیانی به خبرگزاری ایلنا گفت: «با توجه به اینکه منطقه عشایری و روستایی است و پراکندگی روستاها در آن منطقه زیاد است، جمعیتی حدود ۱۰ هزار نفر در ۳۵ روستا تحت تاثیر زلزله بوده‌اند.»

به گفته محمد حیدری، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری تا کنون هشت مصدوم در پیوند با زمین‌لرزه شهر چلگرد شناسایی شده که همگی سرپایی مداوا و ترخیص شده‌اند.

گفته می‌شود زلزله در ساعت شش و ۹ دقیقه بامداد رخ داد و در پی آن دست‌کم چهار پس‌لرزه ثبت شده که شدیدترین آنها به بزرگی ۹/ ۳ در مقیاس ریشتر بوده است.

در ماه‌های گذشته چند زمین‌لرزه دیگر به همین قدرت یا اندکی قوی‌تر برخی دیگر از استان‌های ایران، از جمله بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد را لرزانده‌اند.

برگرفته ای از سایت دویچه وله فارسی،  ۴ اکتبر ۲۰۲۱