دستکم ۴۰ تجمع اعتراضی برگزار شد؛ این بار جانبازان، بازنشستگان، و مالباختگان

یکشنبه ۱۹ دی، شماری از کارکنان دادگستری کشور برای دومین روز متوالی در دستکم ۳۶ شهر و شهرستان مختلف، گروهی از مالباختگان موسسه مالی کاسپین در مقابل ساختمان بانک مرکزی در تهران، جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد استان های اصفهان و خوزستان در مقابل ساختمان این صندوق در مراکز این استان‌ها و شماری از آسیب دیدگان جنگ ایران و عراق در مقابل بنیاد شهید و امور ایثارگران در تهران در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

معترضین در این تجمعات خطاب به دولت و مجلس شعارهایی از جمله “دروغگو، دروغگو” و “رییسی دروغگو” سر دادند.

کارکنان دادگستری کشور نسبت به “پایین بودن حقوق و رد طرح تسری فوق العاده خاص در دولت و مجلس” معترض هستند.

تجمع مالباختگان موسسه مالی کاسپین
به گزارش هرانا، امروز یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰، گروهی از مالباختگان موسسه مالی کاسپین، در مقابل ساختمان بانک مرکزی در تهران، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

شهروندان معترض با سردادن شعارهایی از جمله “نه قاضی نه دولت نیستن به فکر ملت” خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گفته آنها علیرغم گذشت ۵ سال، سپرده گذاران این موسسه به اصل، سود، و ضرر و زیان سرمایه خود نرسیده‌اند.

تجمع بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰، جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد استان های اصفهان و خوزستان در مقابل ساختمان این صندوق در مرکز این استان‌ها، تجمع کردند.

بازنشستگان معترض در این تجمع، با سر دادن شعارهایی از جمله “ننگ ما ننگ ما، صداوسیمای ما” خواهان تحقق مطالبات معیشتی و حقوقی خود شدند.

تجمع آسیب دیدگان جنگ ایران و عراق
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰، شماری از آسیب دیدگان جنگ ایران و عراق در اعتراض به وضعیت بد معیشتی، در مقابل بنیاد شهید و امور ایثارگران در تهران، دست به تجمع زدند.

در حالی که معترضان خواستار پیگیری مطالبات و معوقات چندین ساله خود هستند ماموران حاضر تجمع آنان را غیرقانونی خوانده و خواهان متفرق شدن آنها شدند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲