نرگس محمدی با تهدید توقیف اموال وثیقه‌گذار خود روبه‌رو شد

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر که پس از سپری کردن سال‌ها حبس و علی‌رغم جراحی قلب بار دیگر برای بازگشت به زندان احضار شده، روز پنج‌شنبه، ۲۶ اسفند از دریافت نامه‌ای مبنی بر توقیف اموال وثیقه‌گذار خود خبر داد.

خانم محمدی که پیشتر به رادیوفردا گفته بود احکام صادرشده علیه او وجاهت قانونی ندارد و به آن‌ها تمکین نمی‌کند، در حساب اینستاگرامی خود نوشت: «در ششمین روز غیبت و تمرد از بازگشت به زندان هستم و متأسفانه دیروز نامه‌ای مبنی بر توقیف اموال وثیقه‌گذارم دریافت کرده‌ام.»

این فعال مدنی که در ۴۹ سالگی با ۳۲ سال احکام قطعی زندان مواجه شده‌، این نامه قضایی را «نشانه ضعف نهادی» توصیف کرده که «به‌جای تحقق عدالت به ستیز با آن برپاست».

خانم محمدی همچنین اعلام کرده است تا جایی که نافرمانی و تمرد او از بازگشت به زندان موجب مصادره اموال وثیقه‌گذارش نشود، همچنان از دستور دادستان برای بازگشت به زندان سرپیچی خواهد کرد.

نرگس محمدی روز ۲۵ آبان در جریان یورش نیروهای امنیتی به مراسم سوگواری در آرامگاه ابراهیم کتابدار، از کشته‌شدگان آبان ۹۸، بازداشت شد و پس از ۶۴ روز حبس در سلول‌های انفرادی بند امنیتی ۲۰۹ اوین، اواخر دی‌ به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

این فعال مدنی که سابقه سال‌ها حبس نیز به‌ خاطر فعالیت‌ مدنی خود دارد، از سوم اسفند برای انجام عمل عروق قلب به مرخصی استعلاجی آمده و پس از آن در برابر دستور بازگشت به زندان نافرمانی کرده است.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا،  ۱۸ مارس ۲۰۲۲