هشت فرمانده سپاه و محمد جواد ظریف به فهرست تحریم های آمریکا افزوده میشود

دانلد ترامپ در گفتگویی تأیید کرد که تحریم‌‌هایی برای ضربه سخت به ملاعلی خامنه‌ای و همکاران و ابزارهای مالی او را امضا کرده است. 

او خامنه‌ای را مسئول رفتار دشمنانه حکومت اسلامی، از جمله تیراندازی به هواپیمای آمریکایی، دانست.

در رابطه با تحریم‌های جدید آقای استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، نیز نکاتی را پیرامون مسدود کردن میلیارد‌ها دلار دیگر و تحریم کسانی که در تنش‌آفرینی دست دارند، بیان کرد.

این «تنش‌آفرینان» که در سری جدید تحریم‌ها نام برده شده و به لیست افزوده شده‌اند، شامل هشت نفر از سرداران سپاه تروریستی می‌شوند. نام این سرداران سپاه تروریستی پاسداران حکومت اسلامی به شرح زیر است:

علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی، امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضا، محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی و فرماندهان پنج منطقه نیروی دریایی: عباس غلامشاهی، رمضان زیراهی، یدالله بادین، منصور روانکار و علی عظمایی.

منوچین گفت: رییس‌جمهوری به او دستور داده تا پایان هفته محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه حکومت اسلامی، را نیز در تحریم‌ها بگنجاند. در این راستا هر گونه دور زدن تحریم‌ها و تسهیل آن برای سازمان‌ها و کسانی که در لیست هستند، با مجازات‌های آمریکا و قطع دسترسی به سیستم مالی آمریکا مواجه خواهند شد.

همچنین در موضوع دیگری منابع نظامی در ارتش آمریکا تأیید کرده‌اند که یورش سایبری نظامی، به رادار و سیستم کنترل موشکی ایران انجام شده است.

گزارش ویژه از خبرگاه

خبرگزاری حزب سکولار دموکرات ایرانیان