خامنه‌ای یکی از وقیح‌ترین دیکتاتورها

م. روغنی
یکی از ویژگی‌های نظام‌های دیکتاتوری وقاحت است. گردانندگان این نظام‌ها ضمن اینکه حتی قوانین خودساخته‌شان را زیر پا می‌گذارند و هیچگونه مخالفتی را برنتافته با سرکوب پاسخ می‌دهند، مردمان‌شان را نیز مدیون خود می‌سنجند که همواره مورد لطف “ولی نعمت”‌شان قرار می‌گیرند!

رژیم‌های روسیه و چین گونه‌هایی از دیکتاتوری‌اند که ماهیت وقیح‌شان از جمله در جلسه غیر رسمی شورای امنیت که در اول نوامبر ۲۰۲۲، برای بررسی سرکوب‌ها و نقض حقوق بشر در ایران تشکیل شده بود نمایان گردید.

نماینده روسیه ضمن محکوم کردن آمریکا به خاطر طرح این موضوع در شورای امنیت، وظیفه این نهاد را ” حفاظت و بسط صلح ” در جهان نامید! این در حالی است که پوتین، دیکتاتور روسیه، با حمله به کشور مستقل اوکراین که با محکومیت ۱۴۴ کشور جهان روبرو گردید، ضمن کشتار هزاران نفر اوکراینی، آوارگی میلیون‌ها نفر و نابودی بسیاری از زیر ساخت‌ها در این کشور، امنیت غدائی و انرژی جهان را مورد تهدید جدی قرار داده است.

چین که در سایه ولایت پولیت بوروی مردانه حزب کمونیست به پیشوایی شی جین پینگ مادام العمر اداره می‌گردد به تندی با تشکیل نشست مزبور مخالفت کرد و سرکوب و کشتار معترضین در ایران را مسئله‌ای داخلی نامید و اعلان کرد “ایران باید اجازه داشته باشد هرطور می‌خواهد با معترضان برخورد کند!”(۱)

البته این حمایت‌ها بدون پرداخت هزینه ازجیب ملت و منابع کشور بدست نیامده و برغم ادعای رئیسی قاتل ایران به گاوی شیرده تبدیل شده است. رئیسی در پاسخ به گفته بایدن که “ایران را آزاد می‌کنیم “گفته است “ایران گاو شیرده نخواهد شد!!

چین با این موضع گیری می‌کوشد نظام تک حزبی استبدادی، رویکرد سرکوب گرانه‌اش در هنگ کنگ، تلاش برای الحاق تایوان به چین با بهره گیری از نیروهای نظامی و سرکوب مسلمانان اویغور را که با محکومیت کشورهای بسیار و نهاد‌های حقوق بشری جهانی رو بروه شده است توجیه کند.

وقاحت خامنه‌ای

اگر روسیه و چین بدست دیکتاتور‌های سکولار اداره می‌گردند، خامنه‌ای که خود را نماینده خدا و پیامبر برروی زمین و رهبر مسلمین جهان می‌سنجد در کردار خود شیفته‌تر و در دگرگون سازی واقعیت‌ها وقیح‌تر است.

خامنه‌ای در نشستی با جوانان دست چین شده به مناسبت ۱۳ آبان، ۸۷ بار به آمریکا و بگفته او دشمنی‌هایش در تاریخ معاصر کشور از جمله در کودتای ۲۸ اشاره کرد بدون آنکه به نقش روحانیون سرشناسی همچون کاشانی و بهبهانی در سازماندهی اوباش و تآمین مالی آنان با دلارهای آمریکایی علیه دولت ملی مصدق در روز کودتا و یا از پشتیبانی نواب صفوی از سرنگونی دکتر مصدق در فردای این رویداد سخنی بر زبان آورد.(۲)

این رهبر روان پریش بدون توجه به نقش شورای نگهبان، نهاد وابسته به بیت رهبری، در دست چین کردن داوطلبان ریاست جمهوری و مهندسی معمول انتخابات‌ها در ایران، انتخاب ریاست جمهوری در آمریکا را “انحطاط یک ملت و انحطاط یک تمدن”(۳) می‌خواند.

در مورد جنبش زنانه “زن زندگی آزادی” همچون همیشه ضمن تمجید از یافته‌های مشترک سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات، به تئوری توطئه پناه می‌برد و با فرار از برسمیت شناختن این جنبش، آنرا دست مایه ” اطاق فکر” آمریکا و اسرائیل می‌سنجد و نقش الهام بخش جوانان و نوجوانان در پیکار علیه دیکتاتوری را “ظاهری” می‌خواند.

کودکان قربانی سرکوبگری حکومت علی خامنه‌ای در اعتراض‌های دو ماه اخیر

خامنه‌ای با وقاحت تمام با نادیده گرفتن وحشیگری‌های نیروهای سرکوبگرش علیه معترضین زن و مرد که تاکنون به مرگ بیش از ۳۰۰ نفر شامل ۴۸ کودک انجامیده است، خردسالان را “کودکان خودمان” می‌نامد که در اثر “هیجان” و “بدفهمی” به میدان وارد شده‌اند.

وی همچنین اعتراضات را که بیش از ۵۰ روز تداوم یافته است نقشه دشمن می‌خواند که “ملّت ایران عقیده‌اش بشود عقیده‌ی سران انگلیس و آمریکا و امثال اینها؛ نقشه این است، مقصود این است. البتّه ملّت ایران زد توی دهنشان؛ بعد از این هم توی دهنشان خواهد زد؟!”(۴)

در رویداد مشکوک شاهچراغ بدون توجه به پیشینه کودک‌کشی‌اش در اعتراضات، برای کودکانی که پدر و مادرشان را از دست داده‌اند اشک تمساح می‌ریزد و می‌گوید “این قضیّه‌ی شاهچراغ شیراز، چه جنایت بزرگی بود! آن پسربچّه‌ی پایه‌ی دوّم یا پایه‌ی ششم یا پایه‌ی دهم، اینها چه گناهی کرده بودند؟ آن طفلک شش‌ساله‌ای که پدر و مادر و برادرش را از دست داده، این کوه سنگین غم را چرا بر دوش او انبار کردند؟ چرا؟ این بچّه چه ‌کار کند با این غم بزرگ و غیر قابل تحمّل. اینها جنایت است؛ اینها جنایتهای بزرگی است.”(۵)

خامنه‌ای که در کوچک‌ترین مسائل کشور تصمیم‌ساز است و مدیران بالایی و میانی با نظر شخصی‌اش انتصاب می‌شوند، از پذیرش مسئولیت می‌گریزد و در جایگاه مخالف و منتقد، دولت‌ها را مسئول ناکارآمدی‌ها و مشکلات به شمار می‌آورد. “روی معادن بنده چقدر تکیه کرده‌ام در دولتهای مختلف، متأسفانه خب خیلی نپرداختند، و خیلی از دولتها گوش نکردند به حرف ما. امیدواریم ان‌شاء‌الله این دولت [به این امور بپردازد]. شنیدم کارهای خوبی هم دارند میکنند در زمینه‌ی معادن” مکرّر در دولتهای مختلف راجع به خطوط ریلی من تأکید کرده‌ام؛) متأسّفانه کوتاهی شده. البتّه در آن اوایلِ بعد از رحلت امام چرا، یک مقداری کارهای ریلی خوبی انجام شد، [ولی] بعدش دیگر کار درستی انجام نشده و حالا ان‌شاءالله بنا دارند کارهای خوبی را انجام بدهند.”(۶)

جوانان جان بر کف کشور در جنبش “زن زندگی آزادی” مانع و دشمن اصلی آزادی و پیشرفت را بخوبی شناخته و با شعار “مرگ بر دیکتاتور” خواهان نظامی سکولار و دمکرات‌اند که امکان حق تعیین سرنوشت زنان و مردان و اقوام و ملیت‌های گوناگون کشور را با پرهیز از تبعیض‌های جنسیتی و دینی فراهم سازد. راز پیروزی این جنبش در تداوم و پیوستن گسترده اقشار و طبقات مختلف به پیکار زن زندگی آزادی نهفته است.

آبان ۱۴۰۱
mrowghani.com

—————————————-
۱- در خواست اخراج سفرا و تشکیل کمیته حقیقت یاب همزمان با حمایت چین و روسیه از تهران در جلسه شورای امنیت، بی بی سی فارسی، اول نوامبر ۲۰۲۲
۲- بیانات ددر دیدار دانش آموزان، ۱۱ آبان ۱۴۰۱
۳- همان
۴- همان
۵- همان
۶- همان جا

برگرفته از سایت م . روغنی، ۹ نوامبر ۲۰۱۱