سنای آمریکا می‌خواهد جلوی حمایت رژیم ایران از روسیه را بگیرد

جمهوری‌خواهان سنا در حال بررسی طرحی برای برهم زدن اتحاد نظامی ایران با روسیه از طریق قانون جدیدی هستند که تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی را میسر می‌کند.

به گزارش واشنگتن فری بیکن، این قانون با هدف قراردادن مستقیم فعالیت‌های نظامی میان رژیم اسلامی و روسیه توسط سناتور لنکفورد ارائه شده است و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا را از لغو هرگونه تحریم علیه جمهوری اسلامی تا زمانی که به حمایت‌های نظامی‌اش از روسیه ادامه می‌دهد باز می‌دارد.

طرحی که روز چهارشنبه توسط لنکفورد ارائه شد، با اشاره به گزارش‌هایی مبنی بر کشف قطعات ساخت ایالات متحده در پهپادهای ایرانی سرنگون شده در اوکراین است و ایران را از واردات محصولات آمریکایی که به تقویت فعالیت‌های تروریستی جمهوری اسلامی کمک می‌کنند، منع می‌کند.

در اوایل ماه فوریه، دولت جو بایدن مجدداً مجوز یک سری معافیت‌های تحریمی را صادر کرد که به ایران و روسیه اجازه می‌داد معاملات هسته‌ای چند میلیارد دلاری با یکدیگر انجام دهند. در صورت تصویب، قانون لنکفورد، دولت بایدن از لغو این تحریم‌ها علیه تهران منع خواهد شد.

انتظار می‌رود این طرح حمایت گسترده جمهوری‌خواهان و دموکرات‌هایی را که به طور فزاینده‌ای علاقه‌مند به قطع اتحاد نظامی مسکو با ایران هستند را جذب کند.

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی، ۱۶ فوریه ۲۰۲۳