جان کربی: آمریکا و اسرائیل تصویر مشترکی از تهدید‌های جمهوری اسلامی دارند

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری خود، در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل مبنی بر این که «توافق احتمالی بین آمریکا و ایران برای اسرائیل الزام‌آور نخواهد بود» گفت که ایالات متحده و اسرائیل تصویر مشترکی از «تهدید ایران» دارند.

جان کربی با اشاره به اینکه آمریکا همواره از نزدیک با اسرائیل در حال مشورت است گفت: «ما ایده مشترکی از تداوم رفتار‌ها و تهدیدهای بی‌ثبات کننده ایران در منطقه داریم.»

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد که آمریکا و اسرائیل بر روی فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده جمهوری اسلامی «تمرکز کانونی» داشته و همواره در این موارد با یکدیگر گفتگو می‌کنند.

به گفته کربی، این فعالیت‌ها حوزه‌‌های مختلفی از جمله جاه‌طلبی‌های هسته‌ای، افزایش قابلیت‌های موشک بالستیک، روابط نظامی تمام عیار با روسیه، حمایت از روسیه در جنگ اوکراین، راهزنی‌ کشتی‌های دریایی و حمایت از شبکه‌ مزدوران تروریستی نیابتی در منطقه را در بر می‌گیرند.

جان کربی، همچنین در واکنش به سفر ابراهیم رئیسی به آمریکای لاتین گفت که اگرچه ما به کشورهای منطقه آمریکای لاتین نمی‌گوییم که با چه کسانی ارتباط داشته باشند و این موضوع بر عهده خود کشورها است؛ ولی این جمهوری اسلامی است که باید در خصوص اهداف سفر رئیس جمهور این کشور به آمریکای لاتین بیشتر توضیح دهد.

کربی گفت: «ما همواره نگران رفتارهای بی‌ثبات‌کننده جمهوری اسلامی هستیم و تدابیر لازم را برای مقابله با این رفتار به کار خواهیم گرفت.»

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی ،۱۳ ژوئن ۲۰۲۳