آب چغندر قرمز می‌تواند خطر حمله قلبی را کاهش دهد

نتایج یک مطالعه نشان داد که مصرف آب چغندر می‌تواند به کاهش خطر حمله قلبی کمک کند.

به گزارش روزنامه سان، طبق یافته‌های این مطالعه، آن دسته از بیمارانی که در رگ‌های قلبشان استنت [نوعی فنر کوچک] دارند، اگر به مدت شش ماه روزی تنها ۷۰ میلی‌لیتر آب چغند بخورند، خطر حمله قلبی یا سایر عوارض در آن‌ها تقریبا نصف می‌شود.

به گفته محققان، آب ارغوانی این گیاه خوراکی که می‌دانیم فشار خون را کاهش می‌دهد، حاوی نیترات است؛ ماده‌ای که به گشاد شدن رگ‌ها کمک می‌کند و گردش خون را بهبود می‌دهد.

دکتر کریشناراج راتود، از دانشگاه کویین مری لندن، گفت: «بیماران ما از اینکه با فراورده‌ای کاملا طبیعی و بدون عوارض جانبی قابل‌ملاحظه درمان شدند، بسیار خوشحال‌اند. ما مرحله‌ بعدی آزمایش‌ها را انجام خواهیم داد و امیدواریم پزشک‌ها به‌زودی به‌منظور تضمین ماندگاری بیشتر استنت مصرف آب چغندر قرمز را تجویز کنند.»

به گزارش سان بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در بریتانیا مشکل آنژین صدری دارند و بسیاری از آن‌ها برای باز نگه داشتن شریان‌هایشان استنت گذاشته‌اند؛ اما استنت ممکن است از کار بیفتد.

پروفسور جیمز لیپر، از موسسه قلب بریتانیا، گفت: «برای اطمینان یافتن از اینکه چنین درمانی در درازمدت به نفع همه بیماران است، هنوز باید کار زیادی انجام شود. اکنون باید این مطالعه کوچک را گسترش داد تا بتوان بر مشاهدات اولیه مهر تایید زد.»

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت فارسی،۱۳ ژوئن ۲۰۲۳