خواهر هانیه توسلی،‌ بازیگر سینما، از «بازداشت» شبانه خواهرش خبر داده است.

خانم توسلی در اینستاگرامش نوشت هانیه توسلی، ساعت ۱۱:۴۵ شب شنبه، ۲۵ شهریور، در خانه‌اش بازداشت و به مکان نامعلومی برده شده است.

در چند روز گذشته و در آستانه سالگرد کشته شدن مهسا امینی، بازداشت‌های گسترده در سراسر ایران شروع شده که تا امروز هم ادامه داشته است.

هانیه توسلی روز شنبه در اینستاگرامش عکسی از مهسا امینی منتشر کرد و نوشت: «سکوت… تصویری گویاست. این لبخندش، آخرین عکس. بی‌گناهی و جوانی و زیبایی و خون پاک. اسطوره‌ای زاده شد.»

بعد از بازداشت، اینستاگرام خانم توسلی از دسترس خارج شد.

هانیه توسلی از جمله بازیگران سینما بود که بعد از مرگ مهسا امینی از جنبش اعتراضی «زن، زندگی، آزادی» حمایت کرد و در کنار معترضان ایستاد.

علاوه بر این پست اینستاگرامی، خانم توسلی یادداشت مادر مهسا امینی را هم بازنشر کرده و نوشته بود «مهسا جان، بعد از شناختن تو همه‌چیز عوض شد، زندگی من عوض شد و دیگه مثل قبل نمی‌شه».

روزنامه شرق در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) در واکنش به بازداشت نوشت هنوز مشخص نیست چه نهادی او را بازداشت کرده و منبع رسمی به خبر واکنش نشان نداده است.

در بهار امسال او در اینستاگرامش نوشت که فعلا تصمیم ندارد در فیلم یا تئاتری بازی کند چون حالش خوب نیست.

او در اینستاگرام نوشته بود: «حالم خوش نیست. نه تئاتری در کاره، نه فیلمی، نه سریالی… تئاتری را در مرداد ۱۴۰۱ قرارداد بسته بودم برای اجرا در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۲ که با توجه به شرایط جامعه و حال روحی خودم عذرخواهی کردم… وضعیت من فعلا همینه. نمی‌دونم تا چه زمانی… به امید روزهای بهتر.»

هانیه توسلی جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱ را هم تحریم کرده بود.

خانم توسلی اخیرا در واکنش به اظهارات کارگردان فیلم مارمولک گفته بود: ««سینما باید بتواند آزادانه دنبال این نسل بادپا بدود تا چند سال دیگر به گرد پایشان برسد. و البته همه چیز به این سه کلمه درخشان می‌رسد؛ زن، زندگی، آزادی.»

این مطلب شامل محتوایی از Instagram است. قبل از بارگیری این محتوا از شما اجازه می گیریم، زیرا ممکن است این سایت ها از کوکی ها و یا سایر انواع فن آوری استفاده کنند. می توانید سیاست Instagram را درباره کوکی ها و سیاست مربوط به حفظ حریم خصوصی را پیش از موافقت بخوانید. برای دیدن این محتوا روی “موافقت و ادامه”‌کلیک کنید.

گزارش شده امروز بازداشت‌های گسترده‌ای در تهران و سایر شهرهای کشور صورت گرفته اما هنوز آمار و اطلاعات دقیقی از بازداشت‌ها اعلام نشده است.

در جریان اعتراضات سراسری سال گذشته شمار زیادی از بازیگران و هنرمندان بازداشت شدند از جمله کتایون ریاحی، ترانه علی‌دوستی، میترا حجار، هنگامه قاضیانی، شروین حاجی‌پور، توماج صالحی، سامان یاسین و مهدی یراحی.

برگفته ای از سایت بی بی سی فارسی، ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۳