سنتکام: حوثی‌ها دو موشک به سمت یک کشتی تجاری آمریکایی شلیک کردند

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، اعلام کرد شبه نظامیان حوثی مورد حمایت حکومت ایران دو فروند موشک به سمت یک کشتی تجاری آمریکایی با پرچم جزایر مارشال شلیک کردند.

سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «پنجشنبه ۱۸ ژانویه حدود ساعت۹ شب به وقت صنعا، تروریست‌های حوثی مورد حمایت ایران دو موشک بالستیک ضد کشتی را به سمت کشتی “کم رینجر”، یک نفتکش متعلق به ایالات متحده، با پرچم جزیره مارشال که توسط یونان اداره می‌شود، شلیک کردند.»

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اضافه کرد که خدمه این کشتی شاهد اصابت موشک‌ها به آب‌های نزدیک این کشتی بودند.

سنتکام می‌گوید، گزارشی مبنی بر تلفات یا خسارت وارده به کشتی گزارش نشده و این کشتی به حرکت خود ادامه داده است.

در حالی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا از شلیک این موشک‌ها توسط شبه‌نظامیان حوثی خبر داده است که شش ساعت پیش از آن اعلام کرده بود ارتش ایالات متحده دو موشک ضد کشتی حوثی‌ها را که برای شلیک به جنوب دریای سرخ آماده می‌شدند، هدف قرار داد.

سنتکام گفته بود، این موشک‌ها «تهدیدی قریب‌الوقوع» برای کشتی‌ها و کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده در منطقه تلقی می‌شدند.

حوثی‌ها اعلام کرده‌اند که در حمایت از فلسطینی‌ها، کشتی‌های مرتبط با اسرائیل را در دریای سرخ و باب‌المندب با پهپاد و موشک هدف قرار می‌دهند. با این حال بسیاری از کشتی‌هایی که طی این مدت هدف حمله قرار گرفته‌اند ادعای ارتباط با اسرائیل را رد کرده‌اند.

این اقدامات سبب شده که شرکت‌های بزرگ کشتیرانی مسیر حرکت کشتی‌های تجاری خود را تغییر داده و برای رسیدن به مقاصد خود، قاره آفریقا را دور بزنند که موجب افزایش هزینه‌ها و بالا رفتن قیمت نفت شده است.

رگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۱۹ ژانویه ۲۰۲۴