دستکم چهارده تجمع اعتراضی برگزار شد

یکشنبه نوزدهم فروردین ماه، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی و کارگران بازنشسته در شهرهای کرمانشاه، اهواز، شوش، اراک و دزفول، گروهی از بازنشستگان صنایع فولاد در اصفهان، اهواز و تهران، جمعی از کشاورزان اصفهان در محدوده سد آبشار، شماری از کامیون داران در زابل و چندین تن از بازنشستگان معادن زغال سنگ کرمان، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. همچنین روز گذشته، جمعی از حواله داران خودروی “پژو پارس” در تهران، شماری از مالباختگان شرکت رضایت خودروی طراوت نوین در تاکستان و گروهی از کارگران اخراجی کارخانه سیمان خوزستان در محوطه این کارخانه، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، این تجمعات در مقابل ساختمان اداره کار شهرستان شوش، کانون بازنشستگان کرمانشاه و ادارات تامین اجتماعی در اهواز و اراک صورت گرفته است. همزمان، شورای بازنشستگان ایران نیز از برگزاری تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته در مقابل کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان دزفول خبر داد.

بازنشستگان حاضر در تجمعات روز جاری، ضمن سر دادن شعارهای اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود از جمله “افزایش مستمری‌ ها بر اساس الزامات ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی‌” شدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنایع فولاد در شهرهای مختلف
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه نوزدهم فروردین ماه، جمعی از بازنشستگان صنایع فولاد در مقابل ساختمان های صندوق بازنشستگی فولاد شهرهای اصفهان، تهران و اهواز با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

بر اساس این گزارش، مهمترین خواسته این بازنشستگان، اجرای بند یک صورت جلسه ۱۵ مهر ماه هیات مدیره است و خواستار اجرای طرح تکمیلی همسان‌ سازی، دریافت مطالبات معوقه، تضمین اجرای تعهدات درمانی مطابق با آیین‌نامه فولاد و اجرای آیین نامه و قوانین خاص فولادی و احیای جایگاه آن در سال جدید هستند.

تجمع اعتراضی کامیون داران در شهر زابل
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، امروز یکشنبه نوزدهم فروردین ۱۴۰۳، گروهی از کامیون داران در مقابل ساختمان شرکت نفت زابل تجمع کردند.

بنابر این گزارش، تجمع این رانندگان در اعتراض به کاهش سهمیه سوخت آنها صورت گرفته است.

در این گزارش آمده است: حدود سه ماه است سهمیه سوخت کامیون داران از سه هزار لیتر به ۳۰۰ لیتر دوره ای پانزده روزه کاهش پیدا کرده است. همچنین معترضان به دلیل عملکرد ضعیف رئیس شرکت نفت زابل، خواستار برکناری او شدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان شرکت معادن زغال سنگ کرمان
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه نوزدهم فروردین ۱۴۰۳، جمعی از بازنشستگان معادن زغال سنگ کرمان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

تجمع اعتراضی کشاورزان اصفهان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، شماری از کشاورزان شرق اصفهان بامداد یکشنبه نوزدهم فروردین ماه، در محوطه سد آبشار اصفهان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

کشاورزان اعلام کردند که با بستن سد آبشار در روز شنبه هجدهم فروردین ماه، آب زاینده رود خشک خواهد شد و ما برای یک سال دیگر با مشکلات آبی روبرو خواهیم شد. علاوه بر این، با وجود پیگیری هایی که تاکنون انجام شده است، هیچ توجهی به مطالبات ما از سوی مسئولان صورت نگرفته است.

تجمع اعتراضی مالباختگان شرکت رضایت خودروی طراوت نوین
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز شنبه هجدهم فروردین ۱۴۰۳، شماری از مالباختگان شرکت رضایت خودروی طراوت نوین در مقابل دادسرای تاکستان دست به تجمع زدند.

شهروندان معترض، علیرغم پرداخت وجه خودرو ثبت نامی به این شرکت، تاکنون موفق به دریافت خودرو و یا پس گرفتن مبالغ پرداختی خود نشده اند.

تجمع اعتراضی حواله داران خودرو در تهران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز شنبه هجدهم فروردین ۱۴۰۳، جمعی از حواله داران خودروی “پژو پارس” در مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری در تهران تجمع کردند.

این شهروندان در اعتراض به نقض تعهد شرکت «ایران خودرو»، تغییر مدل خودرو مورد تعهد، تحویل ندادن خودرو در زمان وعده داده شده و درخواست پول اضافی توسط این شرکت، تجمع اعتراضی برگزار کرده اند.

تجمع اعتراضی کارگران اخراجی کارخانه سیمان خوزستان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، شماری از کارگران اخراجی کارخانه سیمان خوزستان در محوطه این کارخانه دست به تجمع زدند.

در این گزارش آمده است، تجمع این کارگران در اعتراض به بیکاری و شرایط اقتصادی نامناسب آنها صورت گرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۸ آپریل ۲۰۲۴