پرونده فساد در فوتبال ایران؛ مهدی تاج: متهمان ۲۵ سکه رشوه دریافت کردند

چند روز پس از انتشار گزارش‌ها در خصوص یک پرونده فساد در فوتبال ایران، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، شامگاه جمعه ۲۸ اردیبهشت با حضور در تلویزیون جزییات بیشتری از پرونده فساد رئیس کمیته داوران، رئیس سازمان لیگ و یک باشگاه لیگ برتری در استان کرمان ارائه کرد.

به گفته رئیس فدراسیون فوتبال ایران، چهار متهم این پرونده، «۲۵ سکه» طلا به عنوان رشوه دریافت کرده بودند.

مهدی تاج در یک برنامه تلویزیونی خبر داد که خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران و سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ که جزو متهمان فساد در فوتبال در دادگاه کرمان هستد.

او گفت: « یکی از نهادها گزارشی به من دادند که سه نفر از پرسنل فدراسیون در سال ۱۴۰۰ که من حضور نداشتم، درگیر یک پرونده رشوه هستند.»

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در خصوص اتهامات این افراد اضافه کرد: «چیزی که من اطلاع دارم این است که این افراد ۲۵ سکه رشوه دریافت کرده‌اند. این پرونده در مرحله بازپرسی است و درباره دلیل دریافت رشوه اطلاعی ندارم و باید منتظر اعلام رای قاضی باشیم. »

مهدی تاج تصریح کرد: «در این شرایط تصمیم گرفتیم تا بررسی پرونده این افراد تعلیق شوند و در صورت اثبات بدون اغماض، بدون تعارف و بدون چشم‌پوشی هم مسئله را اعلام خواهیم کرد.»

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین اظهار داشت: «در حال حاضر هم با خواسته خود این متهمان و هم فدراسیون فوتبال این بود که تا رسیدگی کامل کناره‌گیری کنند.»

این در حالی است که روز سه‌شنبه رئیس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل یک پرونده با موضوع اتهام فساد مالی در یکی از باشگاه‌های فوتبال در استان کرمان خبر داده بود.

ابراهیم حمیدی گفته بود:«پس از کسب گزارشی از سوی سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان مبنی بر وقوع فساد مالی در یکی از باشگاه‌های لیگ برتری استان کرمان بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار دستگاه قضائی قرار گرفت.»

رئیس کل دادگستری استان کرمان اضافه کرده بود که تخلفات صورت پذیرفته مربوط به سال ۱۴۰۰ و قبل از آن است و در این رابطه در زمستان سال گذشته پرونده‌ای در دستگاه قضائی استان کرمان تشکیل شده بود.

ابراهیم حمیدی تصریح کرده بود: « در این رابطه همچنین روز (شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه) پنج نفر از افراد در کمیته داوران و اعضای فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و یک روزنامه‌نگار ورزشی جهت ادای توضیحات به دستگاه قضائی استان احضار و دعوت شده‌اند.»

وب سایت تابناک در خصوص این پرونده نوشته است: «موجی که با پرونده مالی در باشگاه دولتی مس رفسنجان برملا شد، می‌تواند همچون یک دومینو به رسوایی مفسدان بینجامد و به اتلاف صدها میلیارد منابع در لایه‌های مختلف فوتبال پایان دهد.»

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۱۸ می ۲۰۲۴