ادامه سیل و آب‌گرفتگی در ۱۶ استان و هشدار «بارش شدید» در ۹ استان ایران

سازمان امداد و نجات ایران از وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۱۶ استان ایران خبر داد. همچنین سازمان هواشناسی با صدور هشدار اعلام کرد ۹ استان ایران با «بارش شدید» روبه‌رو هستند.

بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات ایران، روز یک‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت‌‌ماه، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر اعلام کرد که در طول یک هفته گذشته شهروندان در ۱۶ استانِ آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان و مازندران، به خدمات امدادرسانی نیاز پیدا کردند.

آقای محمودی با بیان این که در این مدت به بیش از ۵۸۰۰ شهروند امدادرسانی شده اعلام کرد که این شهروندان نیاز به اسکان اضطراری، انتقال به مناطق امن و پمپاژ آب در واحدهای مسکونی داشتند.

از سوی دیگر سازمان هواشناسی روز یک‌شنبه «از احتمال آب‌گرفتگی» در ۹ استان ایران از جمله خراسان رضوی و جنوبی خبر داد.

این سازمان همچنین در مورد «بارش تگرگ» و «وزش باد شدید» در استان‌های «قزوین، البرز، تهران، غرب سواحل دریای خزر و ارتفاعات زاگرش و البرز مرکزی» هشدار داد.

این در حالی است که به‌ دنبال بارش شدید باران در استان خراسان رضوی که از روز سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شد، چند منطقه در شهر مشهد و برخی دیگر از شهرهای این استان دچار سیل‌ شدند، که علاوه بر تلفات جانی، خسارات مالی گسترده نیز بر جا گذاشت.

همچنین گزارش‌ها و تصاویری که عصر روز شنبه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، از بارش شدید تگرگ و جاری شدن سیلاب در خیابان‌های این شهر حکایت دارد.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۱۹ می ۲۰۲۴