دستکم ۱۲ تجمع اعتراضی برگزار شد

شماری از کارگران پالایشگاه های اول، سوم، پنجم، ششم، هفتم، هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی در شهرهای کنگان و عسلویه، جمعی از بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی و صنایع فولاد در کرمانشاه و گروهی از نیروهای خدماتی آموزش و پرورش در تهران، با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

این شهروندان خواستار افزایش حقوق بازنشستگان معادل خط فقر و تأمین نیازهای اساسی زندگی هستند. همچنین، ارائه درمان رایگان، بهبود خدمات رفاهی، تسهیلات بانکی مناسب و تخصیص اعتبار برای متناسب‌سازی حقوق‌ها از مهم‌ترین مطالبات بازنشستگان است.

تجمعات اعتراضی کارگران مجتمع گاز پارس جنوبی در کنگان و عسلویه
به گزارش ایلنا، امروز شماری از کارگران پالایشگاه های اول، سوم، پنجم، ششم، هفتم، هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی در شهرهای عسلویه و کنگان، دست به تجمع زدند.

بازگشت به کار حجت رضایی نماینده اخراجی کارگران پالایشگاه ششم، اجرای توافقات قبلی در زمینه مرخصی استحقاقی و پرداخت حق کمپ، اجرای صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل برای همه کارگران پیمانکاری، تغییر شرایط تردد و دستمزد رانندگان استیجاری و اجرای طرح طبقه‌بندی برای رانندگان غیرمالک، اجرای بدون تبعیض تردد ۱۴ روز کار ۱۴ روز استراحت برای کارگران اداری و پشتیبان خواسته‌ی این کارگران است.

تجمع اعتراضی نیروهای خدماتی آموزش و پرورش در تهران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شماری از نیروهای خدماتی آموزش و پرورش، مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش در تهران تجمع کردند.

این نیروها خواستار بهبود وضعیت حقوق، کاهش ساعت کار، برقراری فوق‌العاده خاص و رفع مشکلات شغلی هستند و می‌گویند: حقوق ما از حقوق پایه مصوب وزارت کار هم کمتر است، این در حالیست که ساعات کارمان بسیار طولانی و طاقت‌ فرسات.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۴