ماشاالله کرمی در بخشی از پرونده‌اش به ۵۱ ماه زندان محکوم شد

ماشالله کرمی، پدر دادخواه محمد مهدی کرمی، معترض اعدام شده، در بخشی از پرونده خود توسط دادگاه تجدیدنظر استان البرز به چهار سال و سه ماه زندان محکوم شد.

علی شریف‌زاده، وکیل دادگستری، با اعلام این خبر به شبکه شرق گفت دادگاه انقلاب آقای ماشاالله کرمی را بابت اتهام اجتماع و تبانی به ۵ سال حبس و بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس محکوم کرده بود.

به گفته شریف زاده، پس از اعتراض به این حکم، پرونده در دادگاه تجدیدنظر مورد بررسی قرار گرفت و بنا بر حکم این دادگاه، مجازات آقای ماشاالله کرمی از ۵ سال به ۳ سال و ۷ ماه کاهش پیدا کرد. همچنین مجازات یکسال حبس او هم به ۸ ماه کاهش یافت.

این وکیل دادگستری همچنین تاکید کرد که به حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر اعتراض خواهد کرد.

ماشالله کرمی در مرداد امسال در بخشی دیگر از پرونده خود توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان نظرآباد از بابت اتهام «پولشویی و تحصیل مال نامشروع» به هشت سال و ده ماه حبس، یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی و مصادره اموال محکوم شده بود.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر، امروز ۲۰ شهریور، در گزارشی اعلام کرد دو سال پس از آغاز اعتراضات «زن، زندگی، آزادی»، مقامات ایران خانواده‌های جانباختگان این اعتراضات را به سکوت وادار کرده و به مجازات دادخواهان ادامه می‌دهند.

این سازمان مشخصا به بازداشت ماشالله کرمی، پدر محمدمهدی کرمی و حکم دادگاه جهت مصاده اموال او اشاره کرده بود.

برگرفته از سایت ایران وایر، ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۴