احضار کارگران معترض نیشکر هفت تپه به پلیس امنیتی در شوش

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه گزارش کرده است، دیروز یکشنبه ۷ مهرماه ۱۳۹۸، ۴۰ تن از کارگران معترض شرکت نیشکر هفت تپه به پلیس امنیت شهرستان شوش احضار شدند.

کارگران احضار شده باید خودشان را امروز دوشنبه(۸ مهر) به پلیس اطلاعات و امنیت معرفی نمایند.

از دلیل احضار کارگران به نهادهای امنیتی و یا اتهام آنان اطلاعاتی در دست نیست. با این حال گمان می رود احضار این کارگران در پی برگزاری تجمعات پیاپی، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتش و اخراج ۲۱ نفر از همکارانشان صورت گرفته باشد.

به گفته منابع کارگری شرکت نیشکر هفت تپه در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر اخراج یا “به قول کارفرما، عدم نیاز و تمدید نکردن قرارداد مجدد” نزدیک به ۱۵۰ کارگر این شرکت منتشر شده بود که اسامی ۲۵ نفر از کسانی که اخراج شدهاند منتشر شده است.

بر اساس این گزارش کارگران یکی از کارفرماهای شرکت، به نام آقای “اسدبیگ” درخواست مذاکره با کارگران اخراجی را داشته است که این درخواست توسط کارگران رد شده و کارگران اعلام کرده اند که خواهان بازگشت تمامی همکاران اخراجی خود هستند.

از سوی دیگر کاویانی (معاونت سرمایه انسانی و پشتیبانی مجتمع کشت و صنعت هفت تپه) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با صحت خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اخراج تعدادی دیگر از کارگران این مجتمع مدعی شد: به هیچ عنوان خبر صحت ندارد و به عنوان معاون مدیرعامل شرکت این خبر را تکذیب میکنم.

گفتنی است دور جدید اعتصاب و اعتراض کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه، از روز دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸، به دلیل اخراج همکارانشان آغاز شده است.

لازم به ذکر است پیشتر در تاریخ ۵ مهرماه، یکی از کارگران معترض به نمایندگی از دیگر کارگران این شرکت با بیان اینکه خواسته ما این است که ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه به مشکلات هفت تپه ورود کند، در خصوص مطالبات شان گفت: ” اولین مطالبه ما آزادی اسماعیل بخشی است که برای دفاع از حقوق ما کارگران در زندان به سر میبرد”.

نماینده کارگران معترض ضمن انتقاد از عملکرد صداوسیما و خائن خطاب قرار دادن این سازمان، به دلیل عدم پوشش اعتراض و مشکلات کارگران، اعلام کرده بود این اعتصاب ادامه دارد و تا زمانی که ۲۰ تن از کارگران اخراج شده به کار خود بازنگردند و مطالبات ما برآورده نشود، اعتصاب و تجمع ما کارگران هفت تپه ادامه خواهد داشت. زیرا که در این مجتمع تخلفات متعددی صورت میگیرد که مهمترین آن اخراج همکارانمان است.