شورای عالی امنیت ملی از رسانه‌ها خواسته اوضاع ایران را عادی جلوه دهند

«ایران وایر» اطلاع یافته است که شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی به مدیران رسانه‌ها و جراید ایران دستور اکید داده که اوضاع کشور را پس از حملات اسراییل در بامداد پنجم آبان، عادی جلوه دهند.

یک منبع موثق در ایران به ایران وایر اطلاع داده است که شورای عالی امنیت ملی به همه مدیران روزنامه ها و سایت های خبری در ایران دستور داده است که وضعیت کشور را غیرعادی جلوه ندهند.

بنابر گفته این منبع موثق، در تماس تلفنی شورا با مدیران رسانه های مختلف تاکید شده که «مواظب شیطنت خبرنگارانشان» باشند و از آنها بخواهند که حتی در شبکه های اجتماعی خود هم فقط اخبار منتشر شده از طرف منابع دولتی را انعکاس دهند.

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی پیشتر و در موارد دیگری هم در تماس تلفنی با مدیران رسانه‌های ایران آنها را ملزم به انعکاس آنچه حکومت به آن تمایل دارد، ملزم کرده است.

بر اساس اطلاعات دریافت شده دیگر، اداره رسانه های خارجی وزارت ارشاد، به خبرنگاران رسانه‌های خارجی گفته که باید فقط اخبار تاییدشده رسمی را پخش کنند.

در مواردی که این خواسته ها رعایت نشده مجوز کار خبرنگاران خارجی مقیم ایران، از سوی. وزارت ارشاد باطل شده است.

جمهوری اسلامی ایران حملات اسراییل در بامداد پنجم آبان را محدود با خسارات ناچیز عنوان کرده است اما گزارش‌های غیررسمی از هدف قرار دادن ۲۰ مرکز نظامی در ایران حکایت دارد

برگرفته از سایت ایران وایر، ۲۷ اکتبر ۲۰۲۴