دستکم ۱۴ تجمع اعتراضی برگزار شد

روز یکشنبه، جمعی از نیروهای نهضت سوادآموزی و تعدادی از بازنشستگان فرهنگی در دو محل جداگانه در تهران، شماری از بازنشستگان تأمین اجتماعی در شهرهای تهران، اهواز، شوش، رشت و کرمانشاه، گروهی از بازنشستگان صنایع فولاد در شهرهای اهواز، کرمان، شاهرود و اصفهان، جمعی از بازنشستگان معادن زغال‌سنگ در کرمان، چندین تن از رانندگان تاکسی در کاشان و شماری از سرمایه‌گذاران در قزوین، با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

براساس اطلاعات دریافتی هرانا، این نیروها خواستار “تعیین تکلیف نیروهای نهضتی بعد ۹۲” شدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان فرهنگی در تهران
به گزارش ایلنا، روز جاری، تعدادی از بازنشستگان فرهنگی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه در تهران تجمع کردند.

براساس این گزارش؛ این بازنشستگان که از استان‌های مختلف به تهران آمده‌اند و سال ۱۴۰۰ بازنشسته شده‌اند، در ارتباط با مشمولیت رتبه‌بندی و پرداخت معوقات مزدی خود مطالباتی دارند.

آن‌ها می‌گویند دریافتی ما ناکافی است و باید رتبه‌بندی در حقوق بازنشستگی ما اعمال شود. در عین حال، این بازنشستگان خواستار پرداخت هرچه سریع‌تر پاداش پایان خدمت خود هستند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف
به گزارش ایلنا، روز جاری، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل ساختمان سازمان تامین اجتماعی و ادارات تامین اجتماعی شهرهای تهران، شوش، رشت و اهواز خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

در ادامه آمده است که آنها خواستار ترمیم مستمری‌ها براساس قانون، اجرای متناسب‌سازی، بهبود خدمات رفاهی و تامین درمان رایگان شدند.

بازنشستگان افزودند: “چند ماه تجمع پیاپی داشتیم و در این مدت فقط وعده شنیدیم؛ متاسفانه وضع معاش ما به سمت افول رفته است و مستمری برای یک‌سوم ماه کافی نیست.”

شورای بازنشستگان ایران نیز از تجمع گروهی دیگر از این شهروندان در مقابل ساختمان سازمان تامین اجتماعی کرمانشاه خبر داد.

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنایع فولاد در شهرهای مختلف
به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه، تعدادی از بازنشستگان صنابع فولاد با تجمع در مقابل ساختمان های صندوق بازنشستگی صنایع فولاد در شهرهای اهواز، اصفهان و کرمان، خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

طبق این گزارش، این گروه از بازنشستگان که خواهان پرداخت مطالبات و هزینه‌های جاری درمانی خود هستند، می‌گویند؛ در حال حاضر تاکید ما اجرای بند یک صورت جلسه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ هیات مدیره است. همچنین در زمینه خدمات بیمه درمان نیز پس ازگذشت یک ماه و نیم، با مشکل روبروهستیم.

معترضین با بیان اینکه از شهریور خدمات بیمه‌ای ما بازنشستگان از بیمه دانا به بیمه آتیه سازان حافظ تغییر کرده است که نسبت به قبل با ضعف‌های زیادی روبروست و بازنشستگان فولاد مجبورند هزینه مازاد برای درمان بپردازند، افزودند؛ علاوه بر پرداخت هزینه مازاد، تعداد مراکز درمان و داروخانه‌ها نیز محدود است و در هنگام مراجعه از بازنشستگان ۱۰ درصد فرانشیز طلب می‌کنند.

آن‌ها با بیان اینکه مشکل دیگر بازنشستگان فولاد، اصلاح همسان‌سازی است که از سال ۹۹ تاکنون برطرف نشده است؛ اضافه کردند؛ جز بازنشستگان فولاد مبارکه، خوزستان و بافق، که خدمات درمانی‌شان جداست و خودشان انجام می‌دهند بازنشستگان واحد‌های معدنی همانند البرز مرکزی، البرز شرقی، البرز غربی و همچنین بازنشستگان اداره مرکزی فولاد و ذوب‌آهن همچنان دچار مشکل هستند.

بازنشستگان می‌گویند: تا حل مشکلات و وصول مطالبات ناچاریم هر هفته به تجمعات اعتراضی خود ادامه دهیم.

به علاوه، شورای بازنشستگان ایران از برگزاری تجمع اعتراضی توسط بازنشستگان فولاد و معدن در مقابل ساختمان دفتر بازنشستگی شاهرود خبر داد.

تجمع اعتراضی بازنشستگان شرکت معادن زغال سنگ کرمان
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳، گروهی از بازنشستگان معادن زغال سنگ کرمان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع اعتراضی سرمایه گذاران در قزوین
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز جاری، شماری از سرمایه‌گذاران استان قزوین در مقابل ساختمان دادگستری کل این استان در قزوین تجمع کردند.
در این گزارش آمده است که دو سال است هیچ یک از مسئولان قضایی پاسخگوی مطالبات سرمایه‌گذاران نیستند.

تجمع اعتراضی رانندگان تاکسی در کاشان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز جمعی از رانندگان تاکسی ۱۳۳ کاشان در مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، رانندگان در اعتراض به تصمیم شهردار کاشان مبنی بر قطع بی‌سیم‌ها و ایجاد مشکلات شغلی، معیشتی و خانوادگی برای آن‌ها، دست به تجمع زده‌اند.

در ادامه آمده است: این رانندگان یکشنبه هفته پیش نیز دست به اعتراض زده بودند و علیرضا مفرح، رئیس شورای شهر به رانندگان وعده حل مشکل را داده بود که تاکنون محقق نشده است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۴ اکتبر ۲۰۲۴