دستکم بیست و هفت تجمع اعتراضی برگزار شد

دوشنبه دوم بهمن ماه، جمعی از افراد دارای معلولیت در مقابل ساختمان فرمانداری در دیواندره، گروهی از کارکنان شرکت مناطق نفت خیز جنوب در مقابل ساختمان این شرکت در اهواز، گروهی از کارگران صنایع غذایی شیرین عسل تبریز در محل کار خود و شماری از بازنشستگان مخابرات در مقابل ساختمان های این شرکت در شهرهای سقز، خرم‌آباد، شیراز، شهرکرد، بیجار، تهران، زنجان، همدان، کرمان، ارومیه، کرمانشاه، مریوان، رشت، اردبیل، سنندج، تبریز، اهواز، زاهدان، اراک و اصفهان با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. از سوی دیگر روز گذشته، گروهی از کارکنان اداره کل راه و شهرسازی ایلام در مقابل ساختمان این شرکت، جمعی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران شاغل در سکوهای نفتی جزیره خارک و سیری و گروهی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در محل کار خود دست به تجمع زدند. علاوه بر این، روز شنبه سی ام دی ماه، گروهی از کارگران شرکتی برق منطقه‌ای غرب کشور در کردستان، کرمانشاه و ایلام در مقابل دفتر برق منطقه‌ای دست به تجمع زدند.

این تجمعات در مقابل ساختمان های این شرکت در سقز، خرم‌آباد، شیراز، شهرکرد، بیجار، تهران، زنجان، همدان، کرمان، ارومیه، کرمانشاه، مریوان، رشت، اردبیل، سنندج، تبریز، اهواز، زاهدان، اراک و اصفهان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، بازنشستگان معترض با سردادن شعارهایی اعتراضی از جمله “مسئولین دروغگو عمل به وعده ها کو” و “بازنشسته داد بزن حقتو فریاد بزن” خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

اجرای کامل آئین‌ نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹، پرداخت معوقه ۶ ماهه دوم همسان سازی سال ۱۳۹۹ و پرداخت هزینه‌ های درمانی و بیمه تکمیلی از جمله مطالبات این بازنشستگان میباشد.

تجمع اعتراضی افراد دارای معلولیت در دیواندره
به گزارش کانال کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت، امروز دوشنبه دوم بهمن ۱۴۰۲، تعدادی از افراد دارای معلولیت در دیواندره، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان فرمانداری این شهر، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، این تجمع در پی عدم حصول نتیجه از تجمعات قبلی (تضمین اجرای ماده ۲۷ پس از ۶ سال و از ابتدای سال ۱۴۰۳) افراد دارای معلولیت با استناد به اصل ۲۷ قانون اساسی و پایبندی به قوانین و مقررات کشور، صورت گرفت.

تجمع اعتراضی گروهی از کارکنان شرکت مناطق نفت‌ خیز جنوب
به گزارش شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، امروز دوشنبه دوم بهمن ۱۴۰۲، گروهی از کارکنان شرکت مناطق نفت خیز جنوب، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان این شرکت در شهر اهواز، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، حذف پیمانهای ۵ ساله و اصلاح جدول های پایه حقوق از جمله مطالبات این کارکنان است.

تجمع اعتراضی کارگران صنایع غذایی شیرین عسل در تبریز
به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه دوم بهمن ماه، شماری از کارگران صنایع غذایی شیرین عسل تبریز، در دومین روز متوالی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در محل کار خود دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به شرایط سخت کاری، دستمزدهای پایین، طولانی بودن ساعات کاری و عدم وجود نماینده کارگری در این شرکت صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی کارکنان اداره کل راه و شهرسازی در ایلام
به گزارش ایلنا، روز یکشنبه یکم بهمن ۱۴۰۱، گروهی از کارکنان اداره کل راه و شهرسازی ایلام، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان این شرکت، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به پایین بودن حقوق و وضعیت نامناسب معیشتی آنها صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران و شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری
به گزارش شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، روز یکشنبه یکم بهمن ماه، جمعی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران شاغل در سکوهای نفتی جزیره خارک و سیری و گروهی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در محل کار خود دست به تجمع زدند.

“حذف کامل سقف‌ حقوق، حذف محدودیت حق‌ سنوات بازنشستگی، عودت کسورات مازاد مالیات، اجرای کامل ماده ۱۰ و پرداخت بک‌پی و عدم دست‌ درازی به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت” از جمله مطالبات این کارگران محسوب میشود.

تجمع اعتراضی کارگران شرکتی برق منطقه‌ای غرب کشور
به گزارش ایلنا، روز شنبه سی ام دی ماه، کارگران شرکتی برق منطقه‌ای غرب کشور در کردستان، کرمانشاه و ایلام، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل دفتر برق منطقه‌ای دست به تجمع زدند.

در این گزارش نماینده کارگران شرکتی برق منطقه‌ای غرب ایران از نابرابری شدید در حقوق و مزایای کارگران شرکتی و رسمی در کردستان، کرمانشاه و ایلام انتقاد کرد.

وی از پایین بودن حقوق کارگران شرکتی به رغم ساعت‌ های کار طولانی و نبود برنامه برای تبدیل وضعیت آنها خبر داد و خواستار برخورداری از قرارداد رسمی و یکسان‌سازی حقوق و دستمزد شد.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۳ ژانویه ۲۰۲۴