کنفرانس اپل، از سیمین غانم تا مک‌بوک ایر جدید

کنفرانس ماه ژوئن شرکت اپل امروز با یک شروع دلچسب برای دوستداران ایرانی محصولات آن همراه بود ، ریمیکس ترانه آسمون آبی با صدای سیمین غانم در ابتدای پروموی این کنفرانس توجه کاربران ایرانی را به خود جلب کرد .

همانطور که انتظار می رفت، این کنفرانس بر معرفی امکانات ویژه سیستم عامل IOS 16 برای گوشی های آیفون و جدیدترین سیستم عامل مک بوک به نام macOS Ventura و همچنین معرفی نسل جدید مک بوک های ایر اختصاص داشت .

مک بوک های ایر امسال با یک انقلاب بزرگ در طراحی و به همراه پردازنده قوی M2 وارد بازار شدند ، این سری از مک بوک‌ها، توانایی حفظ تا ۱۸ ساعت باطری را دارند و با وزنی در حدود ۲،۷ پوند بسیار سبک و قابل حمل طراحی شده‌اند. خریداران می‌توانند در چهار رنگ مک بوک های ایر خود را سفارش دهند. خبر خوب دیگر این است که همانند مدل مک بوکهای پرو در سال گذشته شارژر آهنربایی بار دیگر به این مدلها هم بازگردانده شده است. البته اپل با ایجاد تغییراتی در مدل ۱۳ اینچ مک بوک‌های پرو مدل جدید این محصول را با قدرت حفظ شارژ باطری تا ۲۰ ساعت و پردازنده M2 روانه بازار کرد
در دیگر معرفی امسال اپل سعی کرد برخی از امکانات شگفت انگیز سیستم عامل گوشی‌های آیفون یا همان IOS 16 را به نمایش بگذارد، از انتخاب و طراحی شکل نمایه قفل شده گوشی‌های آیفون و افزونه‌هایی که از اپ های مهم، می توان برای سهولت در کار از آنها استفاده کرد تا گزارشات زنده رویدادهای ورزشی در حال انجام و همچنین تمرکز بر شخصی سازی نرم افزارهای نصب شده بر روی گوشی و ساده سازی کردن بیشتر سرویس آی کلود، اپل همچنین وعده داد در نسخه جدید امکان ویرایش و یا حذف پیام های متنی ارسالی هم وجود خواهد داشت .

دیگر ویژگی‌های جالب نسخه جدید IOS سیستم به خاطرسپاری رمزهای عبور به نام Passkeys است که مشکل بسیاری از کاربران را در به خاطرسپاری رمزهایشان حل می‌کند و همچنین انتخاب تکه‌ای از یک تصویر جهت ارسال به دیگران که سرعت عمل کاربران را برای ارسال پیامهای حاوی تصاویر افزایش می‌دهد .

اپل همچنین اعلام کرد سیستم کپی کردن متن را که تا کنون تنها بر روی تصاویر امکان انجامش بود، حالا به عنوان یک ویژگی جدید بر روی ویدئوها هم اضافه کرده و از این پس کاربران می توانند از داخل ویدئو متنی را انتخاب و کپی کنند.

در کنار توسعه بیشتر نگارشهای هوشمند با استفاده از سیستم تشخیص صدا، اپل به تغییراتی عمده در سیستم نقشه خود نیز دست زده است و امکانات ویژه‌ای را در رقابت با گوگل مپ به این سرویس خود اضافه کرده است. همچنین با تکامل نرم افزار اپل کارپلی خود قصد دارد به زودی امکانات بیشتری را در اختیار رانندگانی که آیفون دارند قرار دهد ، البته که اپل قول داده حفظ امنیت سایبری استفاده کنندگانش را در اولویت قرار دهد و برای همین منظور هم از سامانه های جدید خود رونمایی کرد، ولی امکان بروز رسانی آیفون‌ها برای داشتن جدیدترین نسخه این سیستم عامل شامل آیفونهای سری دوم SE تا آیفون ۱۳ خواهد بود .

نسخه جدید سیستم عامل مک بوک‌ هم که OS Ventura نام دارد امکانات مشابهی را در اختیار کاربران قرار می دهد. البته دو امکان جدید در نوع خود قابل توجه هستند:« یکی امکان انتقال مکالمه در جریان فیس تایم به مک بوک بدون نیاز به قطع تماس و دیگری امکان استفاده از آیفون به عنوان وب کم برای داشتن تصویری بهتر .»

ساعتهای هوشمند اپل هم قرار است تا با نسخه جدید سیستم عامل خود از امکانات ویژه‌ای نظیر امکانات شخصی سازی بیشتر فعالیتهای ورزشی، کاری و حوزه سلامت برخوردار شوند .

اپل اعلام کرده نسخه جدید سیستم عامل آیفون از پاییز امسال در دسترس کاربران باشد، زمانی که گمانه زنی‌ها از احتمال عرضه جدید آیفون خبر می‌دهند.

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی،۷ ژوئن ۲۰۲۲