حمله دوباره آمریکا به مواضع نیروهای وابسته به سپاه پاسدارن در سوریه

به گزارش رادیو تلویزیون عمومی «کان» در اسرائیل، شرکت هواپیمایی «یونایتد» آمریکا قصد دارد از هفته آینده پروازهای خود به اسرائیل را از سر بگیرد.
شرکت هوایی «یونایتد» یکی از خطوط هوایی متعددی بود که با شروع جنگ پس از حمله حماس در ۷ اکتبر پروازهای خود به اسرائیل را متوقف کرد.
در این گزارش آمده است که پروازها به تدریج برقرار می‌شود و مسیرها و برنامه‌ها در چند روز آینده اعلام خواهد شد.
ارتش اسرائیل می‌گوید که در غزه، انبارهای سلاح‌های حماس را در مدارس، مساجد و خانه‌ها یافته است
نیروهای دفاعی اسرائیل می‌گویند که نیروهای زمینی در غزه همچنان در حال یافتن تسلیحات و زیرساخت‌های حماس، از جمله در داخل مدارس، مساجد و «خانه‌های تروریست‌ها» هستند.
به گفته ارتش اسرائیل نیروهای تیپ ۴۰۱ این ارتش که در حومه اردوگاه الشطیع فعالیت می‌کنند، زیرساخت‌های حماس را در «دانشگاه القدس» و انباری از مواد منفجره در داخل «مسجد ابوبکر» کشف کردند.
بنا بر این گزارش نیروهای اسرائیلی تاکنون ده‌ها سلاح، تجهیزات نظامی و نقشه‌های جنگی حماس را ضبط کردند.
در همین حال، نیروهای تیپ ذخیره ۵۵۱ ارتش اسرائیل نیز در جریان یورش به خانه یکی از اعضای ارشد جهاد اسلامی فلسطین در منطقه «بیت حانون» یک انبار اسلحه، که برخی از آنها در اتاق خواب کودک مخفی شده بود را پیدا کردند.
ارتش اسرائیل می‌گوید در یورش دیگری در بیت حانون، نیروهای اسرائیلی یک چاه تونل، مواد اطلاعاتی و سلاح نیز پیدا کردند.
کاخ سفید روز یکشنبه بعد از تماس تلفنی رهبران آمریکا و قطر اعلام کرد یک کودک ۳ساله آمریکایی که پدر و مادرش در جریان حملات تروریستی ۷ اکتبر کشته شدند، جزو گروگانهای در بند حماس است.
براساس اعلام کاخ سفید جو بایدن، روز یکشنبه در تماس با حمد بن خلیفه آل ثانی ضمن بررسی آخرین شرایط جنگ در غزه، بر لزوم آزادی هرچه سریعتر همه گروگان‌های دربند حماس تاکید کرد.

ارتش اسرائیل می‌گوید ۳۰۰ لیتر سوخت را برای «مصالح پزشکی فوری» بیمارستان شفا در شهر غزه عرضه کرده، اما حماس مانع آن شد که این مرکز پزشکی آن را دریافت کند.
کریس کریستی، از داوطلبان کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات سال ۲۰۲۴ ریاست‌ جمهوری آمریکا ، روز یکشنبه ٢١ آبان درخواست‌های آتش‌بس در جنگ میان اسرائیل و حماس را بی‌معنی خواند.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز یکشنبه ٢١ آبان گفت حماس درخواست کشورش برای ارائه سوخت به بیمارستان شفا در غزه را رد کرده است.
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز یکشنبه، ۲۱ آبان، به شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت، ایالات متحده می‌خواهد از درگیری‌های مسلحانه در داخل بیمارستان‌های نوار غزه که جان غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد، اجتناب شود و دیدگاه خود را به نیروهای اسرائیلی منتقل کرده است.

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی، ۱۳ نوامبر ۲۰۲۳