سرپوش کرونا بر مطالبات جامعه

مصطفی معین، متخصص کودکان، تمام روزش را در مرکز طبی کودکان می‌گذراند و بعد‌از‌ظهرها به فعالیت‌های دیگرش می‌پردازد. گفت‌وگوی روزنامه شرق با او، به‌عنوان پزشکی که دستی بر آتش سیاست دارد و می‌داند دولت ایرانی با چه چالش‌ها و موانعی برای مهار بحران‌ها روبه‌روست، در روزهایی اتفاق افتاد که ایران موج دوم کرونا را سپری می‌کند. هرچند تلاش کردیم گفت‌و‌گویمان روی مدار کرونا بچرخد، اما نمی‌شود با معین گفت‌وگو کرد و چرخی در جهان سیاست نزد؛ سیاستی که امروز بخش عمده‌ای از آن با کرونا در هم تنیده شده و ایران هم جزئی از آن است.

ادامه ◄

پایان‌نامه‌هایی جعلی که پست و مقام می‌آورند

پایان‌نامه‌فروشی، مقاله‌فروشی، مدرک‌‌فروشی و در یک کلمه تقلب علمی؛ موضوعی مرتبط به علم که بارها البته سر از سیاست ایران و سابقه علمی سیاست‌مردان و زنان صاحب‌منصب هم درآورده‌ و درست در همین روزها بحث تقلب یا «سرقت علمی» در پایان‌نامه بعضی از چهره‌های شاخص سیاست یا دانشگاه ایران هم مطرح است.

ادامه ◄

پنجاه درصد جان‌باختگان کرونا تهرانی هستند!

ماجرایی طولانی و ادامه‌دار که همچنان دو طرف، وزارت بهداشت و اعضای شواری شهر تهران، بر صحت ادعای خود اصرار دارند؛ آمار جان‌باختگان و مبتلایان به ویروس کرونا. اختلافی که از چند هفته پیش و با اوج‌گرفتن دوباره شیوع ویروس کرونا در ایران آغاز شد و تعدادی از اعضای شورای شهر اعلام کردند که آمار وزارت بهداشت با اطلاعاتی که از سازمان بهشت ‌زهرا به دست آورده‌اند، همخوانی ندارد.

ادامه ◄