ژنرال «عبدالوهاب الساعدی» برای پذیرش نخست وزیری عراق اعلام آمادگی کرد

به گزارش پایگاه عراقی «ان آر تی»، این منبع نزدیک به ژنرال الساعدی گفته که «وی به علت تعهداتش در دستگاه نظامی و قوانین حاکم بر این دستگاه نمی تواند در رسانه ها حاضر شود و خود را نامزد کند، با وجود این او در پاسخ به مطالبه ملت عراق و میدان های تظاهرات برای نامزدی جهت نخست وزیری اعلام آمادگی می کند به شرطی که چنین چیزی خواست توده های مردم و رئیس جمهور باشد».

به گفته این منبع، «الساعدی برای جلوگیری از ریخته شدن خون جوانان عراقی که نتیجه چسبیدن احزاب فاسد به قدرت و ضعف سیاستمداران‌ی است که به صورت تصادفی بر کرسی نشسته اند آمادگی خود را برای نخست وزیری اعلام می کند».

این منبع نزدیک به ژنرال الساعدی، او را فردی دارای شایستگی های لازم برای اداره کشور در مرحله انتقالی می داند، زیرا وی هم تجربه درخشان نظامی دارد هم تحصیلات غیر نظامی در رشته های فیزیک و شیمی و هم محبوب همه ملت عراق است.

این منبع به نقل از الساعدی تأکید کرده که وی دولت نظامی تشکیل نخواهد داد و آماده است که دولتی ملی متشکل از نیروهای کارآمد و توانمند داخلی و مستقل تشکیل دهد.

این منبع خطاب به رئیس جمهور عراق گفت که «این آخرین و تنها فرصت تو برای نجات عراق است تا با انتخاب الساعدی “جویبار خون” را در خیابان های عراق متوقف کنی».

ژنرال عبدالوهاب الساعدی، از چهره های شاخص و خوشنام نظامی در عراق است که برکناری وی از ریاست ستاد عملیات استان نینوا از عوامل اصلی اعتراضات در عراق دانسته می شود.

گفته می شود که جریان صدر از نخست وزیری وی حمایت می کند.

منبع سایت عراقی میدل ایست نیوز به زبان فارسی، ۲۴ دسامبر ۲۰۱۹

خبرگاه: موضوع انتخاب نخست وزیر عراق به خاطر دخالت مستقیم رژیم اسلامی مسلط بر ایران بسیار پیچیده شده است. در حال حاضر نامه ای دیگری غیر از ژنرال الساعدی برای پست نخست وزیری شنیده می‌شود. در این میان میتوان از “محمد توفیق علاوی”، «قصی السهیل» و افراد دیگر نام برد.