گروهی از ایرانیان مقیم آمریکا خواستار اخراج حسین موسویان دیپلمات سابق و مبلغ دائمی حکومت اسلامی

گروهی از ایرانیان ساکن آمریکا در نامه‌ای به ویلیام بار دادستان کل ایالات متحده خواستار اخراج حسین موسویان دیپلمات سابق جمهوری اسلامی ایران شدند.

رضا بهروز و پیتر کهن‌لو در گزارشی مشترک با عنوان «تدریس در پرینستون با دستان آلوده به خون» که یکم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۲ دیماه) در «نیویورک پست» منتشر شد به بررسی سوابق موسویان پرداخته و جزئیاتی از این نامه را تشریح کرده‌اند. حسین موسویان در زمان ترور فجیع مخالفان جمهوری اسلامی در رستوران میکونوس در برلین، سفیر رژیم ایران در آلمان بود.

در این گزارش آمده «موسویان در دوران باراک اوباما عضو ثابت تیم‌های مختلفی بود که توسط اتاق فکرهای واشنگتن تشکیل می‌شدند. او مصاحبه‌های بسیاری می‌کرد که در شبکه‌های خبری پخش می‌شد و مدام با دفاع از رژیم ایران دستورات ملاها را اجرا می‌کرد. حتی امروز هم شاهدیم نظرات خود را می‌نویسد و از منافع رژیم ایران دفاع می‌‎کند و به انتقاد از سیاست خارجی دولت ترامپ می‌پردازد با این حال با آسایش در آمریکا زندگی می‌کند.

نویسندگان با شرح سوابق موسویان از دادستان کل آمریکا پرسیده‌اند «آیا او متعلق به اینجاست؟»

در ادامه‌ی گزارش نیویورک پست آمده، اکنون که دونالد ترامپ از توافق اتمی خارج شده «هیچ معنایی» ندارد که موسویان در خاک آمریکا بماند و به همین دلیل در این نامه از ویلیام بار درخواست شده که حضور این فرد در آمریکا مورد بررسی قرار گیرد.

در این نامه آمده «حضور موسویان در خاک آمریکا هیچ هدفی ندارد مگر پیش‌برد ایدئولوژی و منافع دشمنان آمریکا و همچنین تفرقه‌افکنی و هراس‌افکنی در جامعه ایرانیان مقیم آمریکا. حضور موسویان در خاک آمریکا تنها برای تبلیغ ایدئولوژی و منافع سرسخت‌ترین دشمن آمریکا و کاشتن بذر هراس و تفرقه‌افکنی در میان جامعه ایرانیان آمریکایی است.»

نویسندگان این نامه با توجه به پیشینه‌ی موسویان و خدماتش در جمهوری اسلامی پرسیده‌اند «چطور ممکن است موسویان در آمریکا زندگی کند؟ او چطور توانسته در این کشور بماند؟ نقش او چیست؟» آنها از دولت ترامپ خواسته‌اند وضعیت اقامت او در ایالات متحده را بررسی کنند و ببینند که وی با چه هدفی ساکن آمریکا شده است.

به گزارش کیهان لندن، رضا بهروز، پیتر کهن‌لو، احمد باطبی و رویا حکاکیان از امضاکنندگان این نامه‌اند.

حسین موسویان از چهره‌های امنیتی جمهوری اسلامی است و سال‌ها عضو تیم هسته‌ای رژیم ایران بود. او در جریان ترور مخالفان سیاسی جمهوری اسلامی در رستوران «میکونوس» در سپتامبر ۱۹۹۲ سفیر رژیم ایران در برلین بود.

منبع: کیهان لندن، ۲ ژانویه ۲۰۲۰