تظاهرکنندگان عراقی: مقتدی صدر به ما خیانت کرد

کمیته‌های هماهنگی تظاهرات عراق روز شنبه ۲۵ ژانویه گفتند مقتدی صدر رهبر جنبش صدرها به آنها خیانت کرده است.

کمیته هماهنگی تظاهرات که از معترضان عراقی تشکیل شده است در بیانیه‌ای تند از روحانی شیعه مقتدی صدر به شدت انتقاد کرده و گفته است صدر به «آزادگان» عراق خیانت کرده است.

کمیته هماهنگی تظاهرات اعتراضی عراق همچنین تأکید کرد که تظاهرکنندگان عراقی با فتوای مذهبی یا توییتر مقتدی صدر به صحنه نیامدند که با فتوای او یا توییتر او میدان‌های تظاهرات را ترک کنند. این کمیته از صدر و هوادارانش خواست تا بر پایان صبر و حوصله و مقاومت تظاهرکنندگان شرط نکند تظاهرکنندگان صبور هستند و تا تحقق خواسته‌هایشان در میدان‌ها تظاهر باقی خواهند ماند.

در همین حال ، کمیته هماهنگی رهبری صدری‌ها را به «سوار شدن بر موج اعتراضات» و تلاش برای «بهره برداری» از آن متهم کرد.

معترضان اعلام کردند که آنها به «ابزاری» برای داد و ستد و زد و بند در یک تجارت سیاسی مانند آنچه «مقتدی صدر» انجام داد، نخواهند بود بلکه تا تحقق کامل خواسته‌هایشان در میادین اعتراضات باقی خواهند ماند.

کمیته‌های هماهنگی به داد و ستد مقتدی صدر با ایران پرداخته و اعلام کرد که صدر در ازای «خیانت خود به آزادگان عراق» وعده ریاست حکومت این کشور را از تهران دریافت کرده است.

مقتدی صدر روز گذشته از تظاهرکنندگان عراقی تظاهرات او علیه آمریکا که به گفته بسیاری از تحلیلگران عراق به درخواست تهران صورت گرفته است، انتقاد کرد و گفت، امید خود را نسبت به معترضان از دست داده است.

منبع: سایت سعودی “العربیه” به زبان فارسی، ۲۵ ژانویه ۲۰۲۰