۷۲ سال حبس برای امضاکنندگان بیانیه “۱۴ نفر”

یک منبع مطلع در گفتگو با ایران‌وایر از صدور حکم بدوی مجموعا ۷۲ سال حبس برای امضاکنندگان بیانیه موسوم به «۱۴ امضایی» خبر داد.

این حکم از سوی شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی منصوری برای اعضاء بیانیه ۱۴ که خواهان استعفای رهبر و گذار از نظام جمهوری اسلامی شده بودند صادر شده است .

این منبع مطلع می‌گوید مطابق حکم صادر شده پرونده «جواد لعل محمدی» مسئول هماهنگی گروه ۱۴ مفتوح است اما به ترتیب جزییات احکام دیگر بازداشت شدگان به شرح زیر است:

«هاشم خواستار»، معلم بازنشسته و عضو کانون صنفی معلمان، ۱۶ سال حبس و ۳ سال تبعید به نیکشهر و ۳ سال ممنوع الخروج، «محمد نوریزاد» فعال مدنی، ۱۵ سال حبس،۳ سال تبعید به ایذه و ۳ سال ممنوعیت خروج، «عبدالرسول مرتضوی» ۲۶ سال حبس، «محمد حسین سپهری» معلم و از فعالان صنفی حقوق معلمان مشهد به ۶ سال، « فاطمه سپهری» خواهر محمدحسین سپهری به ۶ سال حبس و آقایان رجایی، حسین پور، قاسمی هر کدام یک سال حبس محکوم شده اند.

این احکام تنها مربوط دو اتهام «تشکیل گروه» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام » صادر شده و در خصوص اتهامات «توهین به آیت‌الله خمینی » و «علی خامنه ای» پرونده بازداشت‌شدگان در دست بررسی است.

منبع: سایت ایران وایر، ۲ فوریه ۲۰۲۰