سیل لرستان: «خرم رود» در آستانه طغیان

سیل آن‌طور که پیش‌بینی شده بود استان لرستان را در برگرفت. رودخانه‌ها طغیان کردند و پل «جهادگران» زیر آب رفت. مقام‌های دولتی می‌گویند در ساعت‌های آینده با افزایش بارش و بالا آمدن آب رودخانه‌ها احتمال دارد سیل به معابر عمومی و مناطق مسکونی برسد.

صبح سه‌شنبه ۶ اسفند، در پی بارش شدید باران در استان لرستان سطح آب رودخانه‌ها بالا آمد. در تصاویری که رسانه‌های خبری ایران منتشر کردند، در برخی مناطق سیل به سطح خیابان‌ها رسیده است. برخی روستاها نیز در محاصره سیل قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای، پیش از این از ساکنان پلدختر، معمولان، چگنی و همچنین روستاهای ساحل رودخانه کشکان و تیره و منازل مسکونی ساحلی خرم آباد و دورود خواسته بود به صورت موقت منازل خود را ترک کنند.

شامگاه دوشنبه، همزمان با شدت گرفتن بارش باران، تصاویری از خروج ساکنان پلدختر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

غلامرضا آقامیرزایی، مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان گفته است: به جز تعداد محدودی تمام کسانی که در مسیر رودخانه‌ها بودند خانه‌های خود را تخلیه کرده‌اند.

بارش شدید باران صبح امروز پل «جهادگران»، ورودی خرم آباد از شمال را به زیر آب برده و مسدود کرده است. برخی معابر عمومی این شهر هم زیر آب رفته است.

خبرگزاری حکومتی جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، صبح امروز گزارش کرد: معابر و خیابان‌های خرم آباد به شدت دچار آب‌گرفتگی شده و کانال های عبور آب کنار خیابان به علت شدت بارش و وجود زباله بسته و آب ورودی به سطح خیابان ها دوچندان شده است.

شهرداری خرم‌آباد به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی برخی از خیابان‌های ساحلی و زیرگذرها را مسدود کرده است.

جعفر طولابی، فرماندار خرمآباد هم ظهر امروز گفت: «نقاط حادثه‌خیز سطح شهر مسدود و لایروبی رودخانه‌ها انجام شده است» و «مشکل خاصی به وجود نیامده است».

منبع: سایت رادیو زمانه (مستقر در هلند)، ۶ اسفند ۱۳۹۸ – ۲۵ فوریه ۲۰۲۰