اظهارات تو خالی رئيس ستاد کل نيروهای مسلح!

«مشاهدات میدانی ما نشان می‌دهد ديروز یکی از شلوغ‌ترین روزهای تهران پس از هشدارهایی بود که برای شیوع کروناویروس به مردم داده بودیم. ما شاهد ازدحام و تراکم جمعیت قابل توجهی بودیم که بسیار خطرآفرین خواهد بود.»

این اظهارات فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا است؛ اظهاراتی که انگشت اتهام را طبق معمول به سمت مردم می‌گیرد ولی آیا مقصر این وضع مردم هستند؟!

بی‌شک جواب خیر است؛ اگر در روزهای گذشته انتقاد به ترددهای بی‌مورد مردم وارد بود، امروز مقصر ازدحام و شلوغی و صف‌های طویل نانوایی و غیره مردم نبودند.

مقصر اصلی مسئولانی بودند که با هر جمله‌شان زندگی میلیون‌ها ایرانی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

روز گذشته باقری، رییس ستادکل نیروهای مسلح بعد از جلسه خود با همکارانش اعلام کرد که طرح خلوت کردن فروشگاهها، خیابان‌ها و جاده‌ها از ۲۴ ساعت دیگر انجام می‌شود!

این اظهارات را عالیترین مقام نظامی ایران به زبان آورد نه افراد معمولی! بنابراین مردم نیز به حرف او توجه و تصور کردند که هدفی پشت این اظهارات است.

۲۴ ساعت از سخنان این فرد گذشت ولی خبری از برنامه اعلامی نشد و تنها رویدادی که شاهدش بودیم شلوغ شدن شهر، ازدحام، ترافیک و صف‌های طویل نانوایی و غیره بود.

در اینکه خلوت شدن شهرها به قطع زنجیره این بلا کمک می‌کند شکی نیست ولی چند انتقاد به اظهارات باقری وارد است؛ نخست اینکه چرا به حرفی که زدید عمل نشد، دوم اینکه برای جلوگیری از ایجاد تشویش می‌توانستید بگویید از ۷۲ ساعت دیگر چرا به مردم استرس وارد کردید!

اظهارات مختلف و گاها بی‌اساس برخی افراد مسئول و غیرمسئول جامعه را دچار تشویش کرده و بار روی دوش مردم را افزوده است. گرفتاری‌های معیشتی، واهمه کرونا و ده‌ها مساله دیگر مردم را گرفتار کرده‌است بنابراین مسئولان متوجه حرف‌هایی که می‌زنند باشند.

آقایان در جلساتی که هستند، شاید اظهاراتی را بیان می‌کنند که علاقه شخصی آن‌هاست و قابلیت اجرا ندارد و بقیه با آن مخالف هستند بنابراین نتایجی را اعلام و اعمال کنند که اجرایی باشد و بیشتر از این مساله‌سازی نکرده و مردم را گرفتار نکنند.

مسئولان مختلف مدام از تصمیمات جدید برای کنترل تردد و غیره به زبان آوردند ولی عملی در کار نبود و ما نمونه بارز تاثیر تشویش اذهان‌عمومی را امروز در شهر دیدیم ولی بی‌شک مسئولان نان خانه‌هایشان را نیز خودشان نمی‌خرند وگرنه تاثیر اظهارات‌شان را بدون واسطه در صف‌های نانوایی می‌دیدند و تمرین می‌کردند دیگر هر حرفی را به زبان نمی‌آوردند.

برگرفته از سايت داخل کشور «قانون»

۲۵ اسفند ۱۳۹۸ – March 15th, 2020