نگرانى وزرای خارجه گروه جی هفت از اقدامات حکومت اسلامی

وزیران خارجه،  آمريكا، كانادا، فرانسه، بريتانيا، آلمان، ايتاليا و ژاپن  در بخش‌هایی از بیانیه پایانی نشست اخیر خود در فرانسه،  به فعالیت‌های نگران كننده منطقه‌ای، موشکی، و هسته‌ای ایران پرداختند.

نمايندگى آمريكا در اين نشست را جان سالیوان معاون وزیر خارجه آمریکا، به جاى مایک پمپئو، وزیر خارجه كه نتوانسته بود در نشست پاريس حضور بايد، بر عهده داشت.

در  این بیاینه پایانى، هفت قدرت اقتصادی  از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه  از جمله حمایت ادامه‌دار آن از سازمان‌های تروریستی و شبه‌‌نظامیان مسلح ابراز نگرانی کردند، .در این بیانیه آمده است:  “ما از ایران می‌خواهیم به صورت فعال‌تر به کاهش تنش‌ها در یمن کمک کند، حمایت نظامی، مالی و سیاسی از بازیگران غیردولتی در کشورهایی مانند لبنان و سوریه را متوقف کند، همه قطعنامه‌های مرتبط با شورای امنیت سازمان ملل متحد را اجرا کند، و از توسعه و تکثیر فناوری بالیستیک، توانایی‌های پهپادی و موشکی به هر شکل مستقیم یا غیرمستتقیم پیشگیری کند. ما از ایران می خواهیم از هر اقدامی که می‌تواند به امنیت منطقه‌ای آسیب بزند پرهیز کند و به تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی صلح آمیز کمک کند. ما همچنین از ایران می خواهیم معاهده‌های بین‌المللی مرتبطی که خود عضوی از آن است را اجرا کند و به حقوق بشر و آزادی‌های بنیادی احترام کامل بگذارد”.  نقل از صدای آمریکا