لبنان زیر فشار شدید آمریکا برای تعطیل کردن کارگاههای موشک سازی حزب الله لبنان

روزنامه های عربی می نویسند که ایالات متحده دولت لبنان را زیر فشار شدید قرار داده که کارگاههای بهینه سازی موشک های تهاجمی حزب الله لبنان را تعطیل کنند.

سخن از کارگاه هایی است که در آنجا موشک های ساخته شده توسط حکومت اسلامی ایران را با نصب دستگاه های جدید به موشک های نقطه زن تبدیل می سازند که این امر برای امنیت اسرائیل خطر بزرگی را فراهم می آورد.

اسرائیل هشدار داده که اگر چنین موشکی به خاک اسرائیل اصابت کند ممکن است کشور لبنان به عصر حجر باز گردد.

در گزارش روزنامه‌های عربی گفته شده که به دنبال اطلاعات امنیتی موثقی که اسرائیل در اختیار ایالات متحده و فرانسه قرار داده است پرزیدنت ماکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز به این تلاش پیوسته و از دولت مرکزی لبنان شده است که به ادامه کار این کارگاه‌های حزب‌الله پایان دهند.

روزنامه عربی الحیات چاپ بیروت در گزارشی در این باره نوشته بود که دولت فرانسه در تماس با مقامهای ارشد دولت لبنان به آنها هشدار داده است که ادامه فعالیت چنین کارگاه‌هایی ممکن است امنیت خود لبنان را نیز به خطر اندازد و منطقه را نیز به آشوب بکشاند.

حزب الله لبنان در سال ۱۹۸۲ یعنی دو سال پس از به روی کار آمدن حکومت اسلامی در ایران توسط خمینی برپا شد و هدف آن ایجاد یک پایگاه عملیاتی و نظامی حکومت ایران به هدف حمله و نابودی اسرائیل در مرزهای شمالی این کشور بود.

نقل از رادیو پیام اسرائیل