برگزاری دست‌کم ۱۲ تجمع اعتراضی در چند روز گذشته

طی روزهای گذشته و امروز دوشنبه ۱۷ شهریورماه، کارگران مجتمع هفت تپه در مقابل فرمانداری شهرستان شوش، پرسنل حمل و نقل شرکت هواپیمایی هما در مقابل واحد حمل و نقل خلبانان این شرکت، جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در مقابل ساختمان سازمان خصوصی‌سازی، کارکنان مخابرات روستایی برای دومین روز متوالی در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی، جمعی از مشتریان شرکت شهرخودرو برای دومین روز متوالی در مقابل ساختمان فدراسیون فوتبال، تعدادی از اهالی بولینگ و بیلیارد کشور در مقابل وزارت ورزش و جوانان، شماری از کارگران شهرداری ماهشهر برای دومین روز متوالی در مقابل فرمانداری این شهر، رانندگان سرویس کارکنان مجتمع پتروشیمی بندرامام خمینی در مقابل این شرکت، جمعی از بازنشستگان صنعت نفت در مقابل ساختمان وزارت نفت، شماری از دوست داران محیط زیست و اهالی شهرستان شاهرود در مقابل دفتر امام جمعه این شهرستان، شماری از باغ‌داران و کشاورزان منطقه تنگ سرخ بویراحمد در کارگاه این سد و گروهی از مدیران محلات ۳۵۴ گانه تهران در مقابل شورای شهر تهران، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

روز دوشنبه ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۹، ۸۵ روز پس از آغاز دور جدید اعتراضات شماری از کارگران مجتمع هفت تپه با تجمع در مقابل فرمانداری شهرستان شوش خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. بر اساس این گزارش، کارگران اخراجی غیرنیشکری خواهان بازگشت به کار و تبدیل وضعیت قراردادی خود هستند.

تجمع پرسنل حمل و نقل شرکت هواپیمایی هما
به گزارش هرانا، روز یکشنبه ۱۶ شهریور ماه ۱۳۹۹، جمعی از پرسنل حمل و نقل شرکت هواپیمایی هما در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی خود در مقابل واحد حمل و نقل خلبانان این شرکت دست به تجمع اعتراضی زدند. این تجمع کنندگان دلیل تجمع خود را عدم پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه خود عنوان کردند.

تجمع دانشجویان دانشگاههای تهران
به گزارش فارس، امروز دوشنبه ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۹، جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به خصوصی‌سازی‌ها و واگذاری‌های غیراصولی، در مقابل ساختمان سازمان خصوصی‌سازی تجمع کردند. دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی از جمله “دست مفسدین اقتصادی را از هفت تپه کوتاه کنید”، “خصوصی‌سازی‌های رانتی بلای جان تولید ملی”، “خصوصی‌سازی‌های رانتی عامل بیکاری” اعتراض خود را نشان دادند. علی اسکندری نماینده جنبش عدالت‌خواه دانشجویی گفت: “ما یکی از بهترین شرکت‌های مملکت را مفت داده‌ایم به یک آدم فراری. دو سه نفر از نمایندگان مجلس به کارگران هفت‌تپه گفتند که شما اعتصابتان رو تمام کنید؛ ما دو هفته‌ای مسئله رو حل می‌کنیم. دوهفته مهلت تمام شد ولی هیچ اتفاقی نیفتاد”.

وی با بیان اینکه مطالبه ما ساده‌است؛ اسدبیگی باید خلع ید شود، افزود: “وضعیت بقیه کارخانه‌های واگذار شده هم مثل هفت تپه است. کنتورسازی قزوین ، پالایشگاه کرمانشاه و قند یاسوج نیز همین وضعیت را دارند. این نحوه خصوصی سازی همه کشور را با مشکل مواجه کرده است”.

تجمع کارکنان مخابرات روستایی
به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۹، شماری از کارکنان مخابرات روستایی برای دومین روز متوالی با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

این کارگزاران مخابرات روستایی قبل از خصوصی‌سازی شرکت مخابرات در مراکز مخابرات روستایی مشغول به کار بودند و در حال حاضر نیز قرارداد دایمی و رسمی با شرکت مخابرات دارند اما هنوز حقوق و مزایای رفاهی برابر با سایر کارمندان دایمی، مشمول آنها نمی‌شود. این کارگزاران مخابرات روستایی، خواستار همسان‌سازی حقوق و مزایایشان با سایر کارکنان رسمی شرکت مخابرات و صدور حکم کارگزینی برای همه کارگزاران، بعداز گذشت این همه سال هستند.

آن ها همچنین اعلام کردند؛ حق بیمه برای تعدادی از کارگزاران قبل و بعد از خصوصی‌سازی پرداخت نشده است و با وجود سابقه بالای ۲۵ ساله کاری، هنوز حقوق کف قانون کار را از مخابرات دریافت می‌کنند.

تجمع مشتریان شرکت شهر خودرو
به گزارش ایسنا، امروز دوشنبه ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۹، جمعی از مشتریان شرکت شهر خودرو برای دومین روز متوالی در اعتراض به عملکرد این شرکت در تحویل خودروهای پیش خرید شده، در مقابل ساختمان فدراسیون فوتبال دست به تجمع اعتراضی زدند. این معترضان دلیل تجمع خود را اعتراض به عملکرد این شرکت در تحویل خودروهای پیش خرید شده، عنوان کردند.

تجمع اهالی بولینگ و بیلیارد کشور
به گزارش میزان، امروز دوشنبه ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۹، تعدادی از اهالی بولینگ و بیلیارد کشور در اعتراض به مشکلات مدیریتی این فدراسیون، در مقابل وزارت ورزش و جوانان تجمع کردند. معترضان خواستار ورود وزارت ورزش به مشکلات مدیریتی در این فدراسیون شدند.

تجمع کارگران شهرداری ماهشهر
به گزارش عصرجنوب، امروز دوشنبه ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۹، شماری از کارگران شهرداری ماهشهر برای دومین روز متوالی در اعتراض به عدم دریافت مطالبات مزدی خود در مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند. این کارگران اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و مزایای مصوب شده توسط اداره کار را خواستارند. آنها می گویند؛ با دستور اداره کار، این طرح آغاز و به یکباره از سوی شهرداری متوقف شده است.

تجمع رانندگان سرویس کارکنان مجتمع پتروشیمی بندرامام خمینی
به گزارش ایلنا، روز یکشنبه ۱۶ شهریورماه ۱۳۹۹، رانندگان سرویس کارکنان مجتمع پتروشیمی بندرامام خمینی در مقابل این شرکت دست به تجمع اعتراضی زدند. این رانندگان دلیل تجمع خود را عدم پرداخت معوقات مزدی خود عنوان کردند.

تجمع بازنشستگان صنعت نفت
به گزارش مهر، امروز دوشنبه ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۹، جمعی از بازنشستگان صنعت نفت در مقابل ساختمان وزارت نفت تجمع کردند. این بازنشستگان دلیل تجمع خود را اعتراض به روند تصویب شیوه نامه صندوق بازنشستگی صنعت، حضور وزیر اقتصاد و کار در این صندوق به عنوان اعضای غیرنفتی صندوق و همچنین برخی کسورات کمک معیشتی خود عنوان کردند.

تجمع دوستداران محیط زیست و اهالی شاهرود
به گزارش مهر، روز یکشنبه ۱۶ شهریورماه ۱۳۹۹، شماری از دوست داران محیط زیست و اهالی شهرستان شاهرود در مقابل دفتر امام جمعه این شهرستان تجمع کردند. این شهروندان دلیل تجمع خود را مخالفت با آغاز به کار مجدد معدن بوکسیت تاش در ارتفاعات شاهوار عنوان کردند.

تجمع باغ‌داران و کشاورزان تنگ سرخ
به گزارش بازار، شنبه ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۹، شماری از باغ‌داران و کشاورزان منطقه تنگ سرخ بویراحمد در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات تملک باغ های خود در کارگاه این سد تجمع کردند. کشاورزان و باغ‌داران تنگ سرخی خواستار پرداخت مطالبات معوق مانده خود از سوی وزارت نیرو و مسئولین استانی شدند.

بر اساس این گزارش، نزدیک به ۱۰ سال از کلنگ زنی این سد می گذرد اما به دلیل مشکلات اعتباری نه تنها به سرانجام نرسیده بلکه مطالبات مربوط به تملک و تخریب برخی باغات منطقه هم پرداخت نشده است. با این حال بسیاری از باغ داران منطقه با از دست دادن باغات و اراضی خود دچار مشکلات معیشتی شده اند.

تجمع مدیران محلات ۳۵۴ گانه تهران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، گروهی از مدیران محلات ۳۵۴ گانه تهران در مقابل شورای شهر تهران دست به تجمع اعتراضی زدند. معترضان دلیل تجمع خود را تحمیل قرارداد یک طرفه از سوی شهرداری و عدم پاسخگویی به مشکلات مدیریت محلات عنوان کردند.

منبع: سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۷ شهریور ۱۳۹۹