«کامران» شیر نر آسیایی وارد تهران شد

«کامران» شیر نر آسیایی  وارد تهران شد. مقامات میگویند «کامران» صحیح و سالم است. باغ وحش بریستول با انتشار تصویری از «کامران» از کاربرانش در فضای مجازی خواسته بود تا با او خداحافظی کنند.

آنگونه که ایسنا گزارش کرده، این شیر که «کامران» نام دارد، شب گذشته ساعت ۲۲ از انگلستان وارد ایران شده است. 

این نخستین حضور یک شیر ایرانی، پس از ۸۰ سال از انقراض این نژاد در ایران خواهد بود. محمدرضا پرهیزکار مدیرعامل باغ وحش ارم وضعیت جسمانی «کامران» را خوب و سالم اعلام کرده است.

با این حال، تصویر انتشار یافته از «کامران» در باغ وحش ارم نشان میدهد که زخم هایی بر صورت دارد، حال آنکه در تصویر پست باغ وحش بریستول صورتش سالم است.

قرار است باغ وحش ارم شیر ماده دیگری را از دوبلین پایتخت جمهوری ایرلند وارد کند تا تکثیر این گونه ی جانوری در ایران صورت گیرد.

استقبال مردم از «کامران» در اولین روز حضورش در ایران
باغ وحش بریستول انگلستان با انتشار نخستین تصویر از «کامران» از کاربران فضای مجازی خواسته بود تا با او خداحافظی کنند. این پست باغ وحش بریستول با موجی از احساسات مخاطبان مواجه شد؛ برخی از مهاجرت وی ابراز تأسف کردهاند و برخی هم از مسئولان باغ وحش بریستول خواسته اند وضعیت و سلامت «کامران» در ایران را به آنها اطلاع و مرتب گزارش دهند.

تصویری که باغ وحش بریستول از «کامران» منتشر کرده
این کاربران تصاویر و ویدئوهای خود از شیرهای باغ وحش بریستول از جمله «کامران» را در پای این پست فیسبوک باغ وحش بریستول قرار دادهاند و حتی یکی از کاربران تصویری از مراسم عروسی خود در این باغ وحش را منتشر کرده که یک شیر در آن دیده میشود که معلوم نیست «کامران» است یا نه.

باتوجه به تجربه های ناموفق خریداری و نگهداری حیوانات درحال انقراض چون یوز ایرانی، سرنوشت «کامران» در ایران امروز و تحت «مدیریت» نالایق جمهوری اسلامی باتردیدهای جدی روبروست. هر چند مدیرعامل باغ وحش ارم میگوید که برای عضویت این باغ در اتحادیه باغوحشهای اروپا، به استانداردهای لازم رسیده است.

این شیر ایرانی با استقبال گرم مردم در تهران مواجه شده و جمعیت فراوانی برای تماشایش به باغ وحش ارم رفتند. با توجه به اینکه شیر در فرهنگ ایرانی از ارج و قرب فراوان برخوردار است و به عنوان نماد در پرچم ملی ایران نیز به کار رفته است، استقبال مردم از «کامران» به ویژه به دلیل دشمنی حکومت با «شیر» و «شیر و خورشید» و دیگر نمادهای ملی و تاریخی ایرانیان، قابل پیشبینی بود.