با تروریستی نامیدن سپاه، می‌توان سراغ بستگان مقامات رژیم در آمریکا رفت

مایکل پریجنت کارشناس ارشد مؤسسه هادسن در نشستی درباره تبعات تصمیم آمریکا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران  گفت، با این اقدام ابزارهای کافی در اختیار دولت برای پیگرد افراد و نهادهای دیگر مرتبط با رژیم و قرار دادن آنها در فهرست تحریم‌ها قرار می‌گیرد.

به عقیده آقای پریجنت، کاری که مثلا وزارت خارجه آمریکا می‌تواند حالا انجام دهد این است که سراغ اعضای خانواده‌های مقام‌های رژیم ایران که با سپاه پاسداران مرتبط هستند و اینجا در ایالات متحده به سر می‌برند، برود؛ به نحوی که پیش از این نمی‌توانست انجام دهد.

وی با تاکید بر این که اگر شما از این ابزار قدرتمند استفاده نکنید دیگر نمی‌توانید انتظار تغییرات مورد نظر را داشته باشید، پیش‌بینی که در طول ماه‌های آینده هر ماه شاهد یک تحریم جدید علیه حکومت اسلامی خواهیم بود، علیه افراد بیشتر، صنایع بیشتر، بانک مرکزی یا صداوسیما.

پریجنت: رژیم ایران نمی‌تواند تا پنج سال دیگر بماند

آقای پریجنت با بیان این که اکنون می‌دانیم اهرم‌های فشار بیشتری در برابر ایران داریم و می توانیم فشار را بر حکومت اسلامی بالاتر ببریم گفت، رژیم می تواند بیست ماه دیگر دوام بیاورد و تا پایان دوره اول ریاست جمهوری دونالد ترامپ منتظر بماند، اما نمی‌تواند برای پنج سال خود را حفظ کند.

او در بخش دیگری از این نشست درباره اظهارات اخیر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در نیویورک درباره مبادله زندانیان با آمریکا گفت، رژیم به دنبال یک گشایش است و امیدوار است بتواند از همان تاکتیکی استفاده کند که پیشتر در دولت قبل و در جریان مذاکرات هسته‌ای استفاده کرده بود.

نقل از صدای آمریکا