وحید سرلک: تهدید به قتل شدم ولی فساد سیاسی در ایران را افشا می‌کنم

وحید سرلک در پی انتقاد از گزینش حسن کردمیهن به عنوان مسئول امور فرهنگی فدراسیون جودو ایران و موضع‌گیری خود علیه نظام جمهوری اسلامی با تهدید به قتل مواجه شده است. این جنجال توجه فضای مجازی را جلب کرده است.‌

حسن کردمیهن پس از انتخاب به عنوان “رئیس کمیته فرهنگی” فدراسیون تعلیق‌شده جودو ایران، حضور جنجالی شدیدی در شبکه‌های اجتماعی داشته است. کردمیهن که یک روحانی است و رتبه حجت الاسلام دارد، به عنوان عامل اصلی حمله شبانه به سفارت عربستان در ۱۲ دی سال ۹۴ معرفی شده و چند ماه نیز به همین دلیل در زندان گذرانده است.

این روحانی در واکنش به اظهارات انتقادی پیرامون گزینش خود در سمت جدید در فدراسیون جودو ایران توسط رئیس این سازمان، آرش میراسماعیلی، حمله‌های تند و رکیک با استفاده از واژه‌های زشت و توهین‌‌آمیزی به برخی از انتقاد کنندگان داشته است.

وحید سرلک، ملی‌پوش پیشین جودو ایران و سرمربی تیم‌های جودو باشگاه JC مونش‌گلادباخ در بوندس‌لیگای آلمان در مورد علل در نظر گرفتن “مسئولیت ورزشی” برای کردمیهن در فدراسیون جودو می‌گوید: «این آخوند در بیت رهبری رفت و آمد دارد. میراسماعیلی نیر فرصت‌طلب است و می‌خواهد از این طریق ارتباط خود را با حلقه‌های درونی نظام قوی‌تر کند.»

سرلک همچنین اشاره می‌کند: «کردمیهن از ورزشکاران جودوکار برای سرکوب مردم و اعزام به جنگ در سوریه سوء استفاده می‌کند.» در پی این اظهارات انتقادی توسط وحید سرلک، رئیس جدید کمیته فرهنگی جودو ایران در اینستاگرام به توهین‌های جنسیتی و زشت علیه سرمربی تیم‌های جودو باشگاه JC مونش‌گلادباخ پرداخت.

وحید سرلک که عضو کارزار “اتحاد برای نوید” نیز است، خاطرنشان می‌کند: «مدتی است که به شدت مورد حمله ارتش سایبری جمهوری اسلامی با ارسال پیام‌های توهین آمیز و پیام‌های تهدید به قتل قرار گرفتم. دارم آگاهی رسانی می‌کنم و پرده از فساد سیاسی در ورزش ایران بر‌می‌دارم.»

خبرنگار ورزشی، مهدی رستم‌پور نیز پس از تحلیل انتقادی خود پیرامون واگذاری اموری فرهنگی فدراسیون جودو ایران به حسن کرد‌میهن، مورد حمله‌های توهین‌آمیز و جنسیتی از سوی کردمیهن قرار گرفت. مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار، در این باره تاکید می‌کند که حسن کردمیهن «رسما آدم فاسدی است و باید بابت استفاده از ادبیات جنسیتی زشتی که برای مقابله با مخالفان خود، از جمله وحید سرلک قهرمان و مهدی رستم‌پور به کار برده، عذرخواهی کند.»

اما از سوی دیگر رئیس فدراسیون جودو ایران از انتخاب کردمیهن دفاع کرده است و می‌گوید: «انتصاب ما طبیعتا جودویی و فنی است. ما به مسائل و موضوعات دیگر توجه نمی کنیم. انتصابات فدراسیون از دل خانواده جودو بوده و خواهد بود.»

گفتنی است که این تنش‌ها در حالی صورت گرفته است که فدراسیون جودو ایران بیش از یک سال است که به علت دخالت سیاست در امور ورزشی توسط فدراسیون جهانی جودو تعلیق شده است. حکم نهایی دادگاه عالی حکمیت ورزش جهان CAS پیرامون اعتراض فدراسیون جودوی ایران به این تعلیق نیز در آستانه اعلام قرار گرفته است.

برگرفته ای از سایت صدای آلمان (دویچه وله) به زبان فارسی، ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰