هشدار حاجی نمکی!

اسکندر دلدم

          امروزه، روز با رشد مشکلات اقتصادی و معیشتی، تنها موردی که در دسترس همگان است نیل به دیوانگی و روان پریشی می باشد؛ از نمایندگان مجلس گرفته تا وزرای دولت، که خودشان سهم اصلی در به دیوانگی کشاندن مردم را دارند، یک در میان نسبت به افزایش آمار مبتلایان به بیماری های روانی هشدار می دهند و می گویند اگر وضع به همین منوال پیش برود از هر چهار نفر ایرانی پنج نفر دیوانه خواهند بود!

          آمارهایی که تاکنون در مورد تعداد روان پریشان کشور منتشر شده ضد و نقیض است. بعضی آمارها حاکی از خل و چل بودن یک چهارم ایرانیان است. حاجی دکتر سعيد نمکی، وزیر فاقد بهداشت و بی درمان و آموزش زرشکی، هم اخیرا از وجود ۳۰% درصد افسرده حال در میان جمعیت روان پریش کشور خبر داده است!

          حاجی با تاکید بر اینکه مردم افسرده و نیازمند فضای شاد هستند با طرح این سوال که چرا روان ‌پریشی‌ها را جدی نمی‌گیریم و برنامه‌های تله وزوزون را شاد نمی‌کنیم، گفت: «بارها از دوستانم در سازمان صدا و سیما خواهش کرده‌ام که تولیدات خود را با پیام‌های شادمان کننده به جامعه عرضه کنید». او تاکید کرد که: «اینکه آخر یک سریال از سازمان پزشکی قانونی، سازمان بهشت زهرا، مبارزه با مواد مخدر و فلان بیمارستان تشکر کنیم، اشتباه است و اینکه برای مثال از اخبار جهان، فستیوال‌های شادی را که در دنیا برگزار می‌شود کمتر به مردم نشان دهیم و در عوض تمام غم‌ها، غصه‌ها، انفجار و خونریزی را به ذهن خسته مردم منتقل کنیم، اشتباه است».

          وزیر بهداشت، با اشاره به لزوم تقویت فضای شاد در جامعهء افسردهء ایران، در وسط دعوا نرخ تعیین کرد و گفت: “در عالم تشیع ، ۱۴ تولد و ۱۳ وفات داریم؛ یعنی یک شادی اضافه برای مردم داریم(!) اما همه روزها را تبدیل به نوحه‌خوانی و روضه‌خوانی کردن اشتباه است. بنده از کودکی با عشق اباعبدالله الحسین (ع) بزرگ شدم، اما می‌دانم که مردم افسرده نیازمند فضای شادمان‌تر هستند.”

          حاج دکتر کربلایی نمکی مثل اینکه خودش هم جزو لیست روان پریش هاست که علت افسردگی جامعه امروز و روانی شدن رعایای حکومت اسلامی را نمی فهمد! و تصور می کند با تهیه و تولید چند برنامهء جلف تلویزیونی و چند دایره دنبک زدن جلوی دوربین تله وزوزون می توان جامعه را از دیوانگی نجات داد!

          علت روان پریش شدن جوانان تحصیل کرده و فارغ التحصیل دانشگاهی بیکاری و ناامیدی نسبت به آینده است. جوانان نه شعلی دارند و نه درآمدی و نه امکان ازدواج و تشکیل خانواده. و همین ناامیدی عامل اصلی افسردگی و گرایش به مواد مخدر و مشروبات دست ساز و رشد خودکشی می باشد! و مشکل با نمایش چهار تا سریال کمدی از تله وزوزون حل نخواهد شد! در واقع مردم چنان غرق در بدبختی و ناامیدی هستند که اگر مستر بین و همه کمدین های عالم هم جلوی رعیت جمهوری اسلامی دلقک بازی دربیاورند نیش امت همیشه بدبخت باز نخواهد شد!

          عامل افسردگی و روان پریشی رعایای رژيم اسلامی متوازن نبودن درآمد و مخارج آنهاست. وقتی به یک کارگر حقوقی معادل یک چهارم خط فقر داده می شود و این حقوق کفاف حداقل معیشت او را نمی دهد چطور انتطار می رود روانی نشود!

          وقتی بر اثر سقوط ارزش پول ملی (بخاطر سوء مدیریت دولت) بهای خانه و اجاره خانه در ایران از نیویورک و توکیو فزونی می گیرد و مردم آبرو دار کارتن خواب و گورخواب و غارنشین می شوند چطور انتظار می رود مخیله اشان عیب پیدا نکند و روانی نشوند!

          خود کربلایی نمکی پزشک است و بهتر از ما می داند که برای رشد سلول های مغزی و سالم نگهداشتن سیستم عصبی بدن و خل و چل نشدن مصرف پروتئین ضروری است اما با گوشت کیلویی صد و خرده ای هزار تومان و مرغ و ماهی و لبنیات گران فقط مفسدین اقتصادی و اختلاسگران بیت المال و دریافت کنندگان حقوق های نجومی و فریدون برادر رییس جمهور و برادر معاون رییس جمهور و مقامات عالیه ساکن در ویلاهای پنجاه میلیارد تومانی می توانند به خود و خانواده و زنان صیغه ای اشان پروتئین و گوشت رسانی کنند و بقیه مردم باید گوشت فلان جای خودشان را بخورند و روان پریش شوند!

          اینها که گفتیم تنها چند قلم از علل روان پریش و خل و چل شدن امت همیشه افسرده است و در واقع علت اصلی این است که مردم از دست مسئولان و مدیران و مقامات نابخرد و نادان که با تصمیمات خلاف عقل خود وضع مملکت را به اینجا کشانده اند دیوانه شده و مشاعر خود را از دست داده اند و ساده لوحی تمام است که کسی فکر کند با نمایش چند فیلم و سریال و برنامه کمدی و فکاهی از تله وزوزون می توان امت غرق در بدبختی را که کارش از دست مقامات کشور به دیوانگی کشیده از قعر افسردگی بیرون کشید و از این تیمارستان بزرگ نجات داد ! علی الخصوص که خود این تله وزوزون (صدا و سیمای بی میلی!) و دلقک هایش چون رامبد نوجوان و مهرانه مدیری متخصص افسرده سازی جامعه هستند!

          حسن ختام (يا قبح ختام!) اینکه من هر وقت اسم نمکی وزیر “به” داشت را می شنوم یاد نمکی های دوره گرد قبل از انقلاب شکوهمند می افتم که با گاری اسبی، که بجای اسب یک راس خر با قاطر آن را می کشید، در محلات شهر می گشتند و نمک می فروختند! خوشبختانه سطح تحصیل و آموزش پس از انقلاب شکوهمند بالا رفته و به موازات دیوانه شدن مردم نمکی ها هم وزیر شده اند!

۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ – ۱۱ ماه مه ۲۰۱۹

برگرفته از فيس بوک نويسنده

امروزه روز، با رشد مشکلات اقتصادی و معیشتی، تنها موردی که در دسترس همگان است نیل به دیوانگی و روان پریشی می باشد؛ از نمایندگان مجلس گرفته تا وزرای دولت، که خودشان سهم اصلی در به دیوانگی کشاندن مردم را دارند، یک در میان نسبت به افزایش آمار مبتلایان به بیماری های روانی هشدار می دهند و می گویند اگر وضع به همین منوال پیش برود از هر چهار نفر ایرانی پنج نفر دیوانه خواهند بود! حاجی دکتر سعيد نمکی، وزیر فاقد بهداشت و بی درمان و آموزش زرشکی، هم اخیرا از وجود 30% درصد افسرده حال در میان جمعیت روان پریش کشور خبر داده است!