حمله موشکی اسرائیل به انبارهای تسلیحاتی ایران در خاک سوریه

سوریه می‌گوید اسرائیل در آخرین ساعات شامگاه جمعه ۲۷ اردیبهشت به اهدافی در خاک این کشور حمله کرد.

همچنین اپوزیسیون سوریه عنوان کرده که برخی از این حملات متوجه اهدافی در منطقه الکسوه بوده است، جایی که گفته می‌شود انبارهای تسلیحاتی ایران قرار دارد.

در صورت صحت گزارش‌ها، این نخستین اقدام نظامی منتسب به اسرائیل علیه اهداف وابسته به ایران و هم‌پیمانانش در سوریه، از آغاز تشدید بحران نظامی میان ایران و آمریکا در خلیج فارس در چند هفته گذشته است.

به گزارش سانا، خبرگزاری رسمی سوریه، حملات اسرائیل «از سمت قنیطره» انجام شد ولی «پدافند هوایی سوریه آن را کشف و برخی از موشک‌های شلیک شده را سرنگون کرد».

این خبرگزاری در خصوص حمله اسرائیل توضیح بیشتری نداده و نگفته که آیا موشک‌هایی که پدافند سوری نتوانست آنها را سرنگون کند، تلفات و خساراتی بر جای نهاده‌اند یا خیر.

از گزارش سانا چنین برمی‌آید که این بار حمله به شیوه عادی اعزام جنگنده‌ها به حریم هوایی لبنان و شلیک موشک از آنها صورت نگرفته، بلکه موشک‌ها از بخش ارتفاعات جولان مستقیم به سوی دمشق و حومه آن پرتاب شده است.

ارتش اسرائیل یا مقاماتی از این کشور به این گزارش خبرگزاری رسمی سوریه واکنش نشان نداده‌اند، اما رسانه‌های اسرائیل بلافاصله با استناد به سانا و نیز منابع خبری اپوزیسیون سوریه گزارش این حمله را بازتاب دادند.

نقل از رادیو فردا