حمله ترکیه به شمال سوریه؛ ترکیه: ۸ نیروی کرد کشته شدند

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرده است که در جریان حمله نیروهای نظامی این کشور در شمال سوریه به مواضع نیروهای کرد، ۸ نفر از نیروهای کرد کشته شده‌اند.

وزارت دفاع ترکیه می‌گوید که این ۸ نفر عضو «پ‌کا‌کا» (حزب کارگران کردستان) بوده‌اند و پس از آنکه به سوی نیروهای ترکیه تیراندازی کرده‌اند، «در منطقه عملیاتی چشمه صلح» هدف قرار گرفته‌اند.

در این منطقه به طور عمده نیروهای شبه نظامی کرد «یگان های مدافع خلق» حضور دارند که دولت ترکیه آنها را به عنوان بخشی از حزب کارگران کردستان ترکیه، «گروه تروریستی» می‌داند.

گروه دیده‌بان حقوق بشر در سوریه در گزارشی اعلام کرده است که این نخستین حمله ترکیه در طول یک‌سال و نیم گذشته به مواضع نیروهای کرد بود و در جریان آن یک جنگنده نیروهای هوایی ترکیه به مواضع شبه‌نظامیان کرد حمله کرده است.

دولت ترکیه از مهرماه سال گذشته برای بیرون راندن نیروهای کرد سوریه از منطقه مرزی مشترک با سوریه عملیات نظامی را با نام «چشمه صلح» آغاز کرد.

در جریان این حملات، «یگان های مدافع خلق» که سال‌های اخیر به عنوان متحد آمریکا علیه گروه حکومت اسلامی، داعش، در سوریه جنگیده بود، در نهایت مجبور شد از منطقه مرزی با ترکیه ۳۰ کیلومتر عقب نشینی کند.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۲۱ مارس ۲۰۲۱